عصر بازار

بانک دولتی پاکستان:

«یورو» جایگزین «دلار» در تجارت ایران و پاکستان شود

عصر اعتبار- بانک دولتی پاکستان به وزارت بازرگانی و سایر ادارات مربوطه این کشور توصیه کرده که برای تجارت با ایران به‌جای دلار از یورو استفاده کنند.

«یورو» جایگزین «دلار» در تجارت ایران و پاکستان شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری تسنیم، یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت: بانک دولتی پاکستان (SBP) به وزارت بازرگانی و دیگر ادارات مربوطه توصیه کرده که در حال حاضر آغاز تجارت با ایران با دلار امکان‌پذیر نیست.

    وی افزود: بانک دولتی پاکستان در نظر دارد که فضایی فراهم شود تا تاجران دو کشور تجارت خود را پس از لغو تحریم‌های خارجی علیه ایران آغاز کنند.

    مقام وزارت بازرگانی پاکستان اظهار داشت: این در حالی است که اگر تبادلات تجاری دو کشور با دلار آغاز شود، ترخیص کالا از گمرک نیازمند تایید بانک مربوطه در آمریکا خواهد بود.

    وی تصریح کرد: برخی تحریم‌های خارجی علیه ایران هنوز وجود دارند؛ بنابراین تجارت با دلار می‌تواند برای تاجران پاکستانی مشکل ایجاد کند.

    مقام پاکستانی به اکسپرس تریبون گفت: بانک دولتی پاکستان توصیه کرده که تجارت با ایران با یورو صورت گیرد.

    در این راستا، قرار است وزارت بازرگانی و بانک دولتی پاکستان با برگزاری سمیناری در هفته اول ماه آینده میلادی در کراچی جامعه کسب و کار و تاجران را از مزایای تجارت با یورو آگاه کنند.

    وزارت بازرگانی پاکستان همچنین در حال آماده کردن برخی طرح‌های تجاری است تا با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان به اشتراک بگذارد.

    حسن روحانی قرار است فردا (جمعه) برای دیدار رسمی به پاکستان سفر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی