عصر بازار

حباب کاذب قیمت زعفران به ضرر صادرات تمام شد

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران گفت: صادرات زعفران در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۴ بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

حباب کاذب قیمت زعفران به ضرر صادرات تمام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در خصوص وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: در حال حاضر حباب کاذب قیمت بر روی زعفران نشسته که امید است بعد از تعطیلات قیمت‌ها روند نزولی داشته باشد و به قیمت واقعی خود برسد.

    وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو زعفران باید بین مرز کیلویی 4 میلیون و 500 هزار الی 5 میلیون و 500 هزار تومان باشد گفت: اکنون قیمت هر کیلو زعفران در بازار بین کیلویی 5 میلیون و 300 هزار الی 6 میلیون و 500 هزار تومان است که بایستی بسته به کیفیت خود به قیمت واقعی برسد تا برای تولیدکننده و فروشنده مقرون به صرفه باشد.

    حسینی با اشاره به تأثیر حباب کاذب قیمت بر کاهش صادرات بیان کرد: صادرات زعفران در 10 ماهه نخست سال 94 بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که بنده معتقدم با ثبات قیمت‌ها در سال جاری می‌توانیم  کاهش صادرات سال 94 را جبران کنیم.

    عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه آشفتگی بازار زعفران مربوط به بازار داخلی است، افزود: در کاهش صادرات زعفران در سال گذشته عوامل زیادی دخیل بودند که بایستی شرایطی همچون ثبات قیمت، سهولت در جابجایی و انتقال پول به گونه‌ای فراهم شود که شاهد جهش صادرات محصول باشیم چرا که اکنون نقل و انتقال پول معضل بزرگی است که کار چندانی در این خصوص انجام نگرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی