عصر بازار

همراهی ۳ وزیر اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی با روحانی در سفر به پاکستان

عصر اعتبار- وزیر نفت در نخستین سفر خارجی خود در سال ۹۵ به همراه رئیس جمهوری به پاکستان سفر کرد.

همراهی ۳ وزیر اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی با روحانی در سفر به پاکستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی وزارت نفت وزیر نفت در نخستین سفر خارجی خود در سال 95 به همراه رئیس جمهوری به پاکستان سفر کرد.

    حسن روحانی رئیس جمهور در این سفر دو روزه با محمد نواز شریف، نخست وزیر و ممنون حسین، رئیس جمهوری پاکستان دیدار و گفتگو می کند.

    شرکت در نشست بازرگانان پاکستانی ، سخنرانی در جمع علما و نخبگان پاکستانی و کنفرانس مطبوعاتی از دیگر برنامه های سفر روحانی به پاکستان است.

    در این سفر که به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان با هدف رایزنیهای اقتصادی، سیاسی و منطقه ای با مقامهای عالی این کشور انجام می شود هیئت عالی رتبه اقتصادی-سیاسی از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت،معدن و تجارت، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی و محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران، محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان و نزدیک به ٥۰ نفر از بازرگانان ایرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کنند.

    این سفر نخستین سفر روحانی به پاکستان از زمان تصدی ریاست جمهوری است که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت و گوهای دو جانبه و رایزنی های منطقه‌ای انجام خواهد شد.

    قرار است در این سفر چند سند همکاری میان دو کشور در زمینه های صادرات برق، بیمه، اتاق های بازرگانی، برنامه راهبردی بازرگانی، رسانه ای، آکادمی و علمی، پزشکی، بهداشت و گردشگری از سوی وزیران مربوطه در حضور سران دو کشور امضا شود.

    با توجه به بحران انرژی در پاکستان انرژی ایران، مهم ترین زمینه برای ارتقای همکاریهای اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور است . در شرایط کنونی، قرارداد خط لوله صادرات گاز ایران-پاکستان مهم ترین قرارداد همکاری میان دو کشور به شمار می رود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی