عصر بازار

عضو خبرگان رهبری با مهر مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی راه خروج از رکود

عصر اعتبار- دامغان - عضو خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی آن است که بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، اصول اقتصاد مقاومتی، خروج از اقتصاد نفتی و گسترش فرهنگ مقاومت در سطح جامعه، را درکشور اجرا کنیم.

اقتصاد مقاومتی راه خروج از رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی  یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را خارج شدن از وابستگی به نفت دانست و ابراز داشت: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» در جامعه جز در سایه خارج شدن از وابستگی نفتی و برنامه ریزی دقیق میسر نیست اما مردم باید بدانند که اقتصاد مقاومتی به معنا نخوردن و نپوشیدن نیست به معنای طرز صحیح استفاده از دارایی ها است.

    وی افزود: یکی از مطالبی که بارها معظم له بر آن پافشاری و تاکید داشتند بحث اقتصاد مقاومتی بوده و هنوز هم ایشان برتحقق عملی همراه با اقدام آن در جامعه تاکید داشته و دارند که نامگذاری سال 95 با محوریت اقتصاد و سازندگی نمونه بارز این امر است که مسئولان می بایست به آن عنایت ویژه ای داشته باشند.

    اقتصاد مقاومتی به معنای عدم وابستگی با خارج است

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پاسخ به سوالی با موضوع تعریف جامع از اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این واژه بدین معنا است که ما از داشته های خود بهره جوئیم و به بیگانگان وابسته نباشیم همچنین علاوه بر این عدم وابستگی نیم نگاهی نیز به صادرات دستاورد های ایران اسلامی در بخش های مختلف به دیگر کشورها داشته باشیم تا بتوانیم از موفقیت در عرصه اقتصاد سخن بگوئیم.

    نعیم آبادی با بیان اینکه کشورمان از هر لحاظ مختلف غنی و ثروتمند است، ابراز داشت: نیروی انسانی جوان یکی از این ثروت ها است که باید زمینه حضورش در تولید، اقتصاد و جامعه به خوبی فراهم شود لذا این موضوع نیز به ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور بیش از پیش کمک می کند .

    وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنهاراه نجات کشور است، افزود: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی وقفه و خردمندانه در تمامی بخش ها و عرصه های مختلف کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

    ضرورت تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی

    امام جمعه بندر عباس همچنین با اشاره به اینکه تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به موفقیت های اقتصادی کشورمان یک موضوع مهم و ضروری است که باید به همراهی همگان و مردم تحقق پیدا کند .

    نعیم آبادی با تاکید بر لزوم همدلی و وفاق در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی تنها درپرتو تولید و اشتغال محقق می شود و همه ما باید بدانیم که از تولیدات داخلی خود غافل نشویم و آن به شدت حمایت کنیم که این حرکت نوعی خارج شدن از وابستگی به دیگر کشورها است و روی پای خود ایستادن را برای ما فراهم و ایجاد می کند .

    وی افزود: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی این است که این مقوله باید به فرهنگ تبدیل و در جامعه تسری پیدا کند، همچنین نامگذاری سال 95 با محوریت اقتصاد بر اساس تیزبینی و درایت مقام معظم رهبری می بایست مورد عنایت همه مسئولان دستگاه های اجرایی، دولتی، خدماتی و آحاد ملت شریف ایران اسلامی باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی