عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی اتریش:

ایران توان انتخاب بهترین شرکای اقتصادی را دارد

عصر اعتبار- «کریستف لایتل» رئیس اتاق بازرگانی اتریش با اشاره به اینکه تهران درپی نقش آفرینی در سطح بین المللی است، تاکید کرد: ایران با لغو تحریم ها و فراهم شدن شرایط اقتصادی پویا، می تواند بهترین شرکای اقتصادی را در سطح بین المللی پیدا کند.

ایران توان انتخاب بهترین شرکای اقتصادی را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وی  با تاکید بر اینکه ایران در زمینه اقتصادی کشوری با ثبات است، گفت که وین امیدوار به افزایش همکاری های شرکت های اتریشی با طرف های ایرانی است.
    لایتل با اشاره به تاثیرات منفی تحریم ها بر اقتصاد ایران، گفت: وین درچارچوب ارتباط بسیار عالی بویژه اقتصادی با تهران، همیشه شریکی مطمئن در زمان های سخت به شمار می رود و با توجه به اینکه تحریم های ضد ایرانی ساختار بسیار پیچیده ای دارد، برای افزایش همکاری ها باید بسیاری از زوایا مد نظر گرفته شود.
    رییس اتاق بازرگانی اتریش در باره روابط بانکی گفت: بانک های کشورهای مختلف باید همیشه واقعیت تحریم ها را رعایت می کردند که این روند ادامه دارد، زیرا به علت برخی معاملات، جریمه های سنگینی پرداخت کرده اند.
    لایتل ضمن استقبال از برداشتن برخی موانع معاملات بانکی افزود: در چارچوب مذاکرات انجام شده در سفرهای خود به ایران، تلاش های بسیار زیادی برای برقراری دوباره نقل و انتقال مستقیم در امور تجاری، صورت گرفت. ما توانستیم شرکای زیادی برای همکاری پیدا کنیم و به زودی نیز نمایندگی یک بانک اتریشی در تهران گشایش می یابد. همچنین با توجه به بازپیوست ایران به نظام بانکی سوئیفت، بسیار خوشبینیم که شاهد موانع کمتری برای افزایش حجم روابط بازرگانی در آینده باشیم.
    وی همچنین درباره همکاری های اتریش با ایران در پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی، گفت: انتقال فناوری یک بنیاد پایدار برای شرکت ها و کار آفرینان است. از سوی دیگر، ارتباط محکم بین بازرگانان دو کشور به سال های دور و حتی قرن ها باز می گردد. اتریش در حیطه داروسازی و پزشکی به صورت سنتی با ایران رابطه قوی دارد و از آن برای افزایش همکاری ها استفاده کرده است.
    رییس اتاق بازرگانی اتریش در ادامه با اشاره به همراهی خود با رییس جمهوری این کشور در سفر به ایران، اظهار کرد: در چارچوب سفر اخیر هاینس فیشر به تهران، تفاهمنامه راه اندازی یک پایگاه تحقیقاتی جلوگیری از دیابت امضا شد و این یکی از نمونه هایی است که می تواند زمینه های انجام همکاری در زمینه های دیگر را فراهم کند.
    وی گفت : همزمان با همکاری در پروژه های تحقیقاتی، اتریش تجربیات کارآمدی در آموزش جوانان برای ایجاد یک نظام کارآموزی دارد تا با کسب تخصص مورد نیاز بتوانند مشغول کار شوند و بیکاری نیز کاهش یابد.
    لایتل تاکید کرد: شرایط بسیار خوبی در ایران برای رشد اقتصادی مهیا است و می توان نیروهای متخصص و خوب را برای بهره گیری از منابع غنی فعال کنیم و همچنین اتریش می تواند در حیطه خودروسازی همکاری های خوبی با جمهوری اسلامی داشته باشد.
    وی گفت: ایران بزرگترین تولید کننده خودرو در منطقه است و در خاورمیانه هم پس از مصر دومین جایگاه را در این زمینه دارد که می تواند درباره ساخت قطعات خودرو از فناوری های اتریش بهرمند شود. شرکت های اتریشی امیدوارند با طرف های ایرانی از جمله ایران خودرو و سایپا در زمینه تحقیقات همکاری کنند.
    لایتل افزود: در نهایت باید این واقعیت مورد توجه قرار گیرد که پایه های صنعت در جمهوری اسلامی بسیار قوی و ارزشمند است که می توان با ایجاد ارتباط بین توانمندی های بزرگ و ذخایر غنی ایران و تخصص و دانش اتریش در زمینه قطعات خودرو، یک ظرفیت بسیار بزرگ را برای جمعیت 240 میلیون نفری منطقه به وجود آورد.
    وی درباره همکاری های دو کشور در زمینه های دیگر از جمله کشاورزی نیز اظهار کرد: دو موضوع کمبود آب و بهینه سازی مصرف انرژی برای ایران اهمیت بسیاری دارد و اتریش هم با اقتصاد قوی برخوردار از فناوری های روز دنیا در زمینه «صنعت سبز» می تواند در این زمینه مشارکت کند که در سفر اخیر «روپریشتر» وزیر محیط زیست به تهران نیز تماس هایی بین شرکت های اتریشی در زمینه های فناوری های محیط زیست و کشاورزی با طرف های ایرانی برقرار شد و در قسمت دامداری نیز مذاکرات فشرده ای انجام گرفت.
    لایتل با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت اقتصادی ایران منفعت زیادی برای روابط دو کشور دارد، خاطر نشان کرد: صادرات اتریش به ایران در سال 2015 نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد یافت و انتظار داریم این افزایش ادامه داشته باشد. زمانی که بتوانیم به صورت مستقیم در پروژه های اقتصادی و تجاری تامین مالی شویم، حجم سفارش ها نیز افزایش قابل توجهی می یابد.
    وی در پایان گفت: صدور ضمانت های صادراتی و بیمه از طرف اتریش برای طرف های ایران ممکن است و این مساله نیز روند استحکام بخشی معاملات و سرمایه گذاری در ایران را مطابق معیار های جهانی برای اجرای پروژه ها را سهولت می بخشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو