عصر بازار

رشد ۱۲ برابری معاملات خارجی ها در بازار سرمایه ایران در دو ماه گذشته

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از رشد ۱۲ برابری معاملات خارجی ها در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۴ از طریق بازار سرمایه صاحب خانه شدند.

رشد ۱۲ برابری معاملات خارجی ها در بازار سرمایه ایران در دو ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سنا، «محمدرضا محسنی» گفت: معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 1389 در شرکت فرابورس ایران آغاز شد و تا پایان سال 1394 یک میلیون و 90 هزار نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.
    وی افزود: امیدها برای بهبود اقتصاد ایران بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و رفع تحریم ها افزایش یافته است، به طوریکه در دو ماه پایانی پارسال شاهد رونق دوباره بازار سرمایه بودیم.
    محسنی گفت: آمارها نشان می دهد فعالیت سرمایه گذاران خارجی در دو ماه پایانی سال 1394 افزایش چشمگیری داشت، به گونه ای که ارزش معاملات آنها در پایان آذرماه 42 میلیارد ریال بود اما پس از اجرای برجام این رقم با رشدی 12 برابری به 511 میلیارد ریال رسید.
    به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سرمایه گذاران 35 کشور در بازار سرمایه ایران فعالند.
    محسنی گفت: این شرکت 567 کد سهامدار خارجی را تا پایان پارسال صادر کرد که در این فهرست نام 33 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.
    وی درباره چشم انداز بازار سرمایه در سال 1395، ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت و فعالیت های گسترده ارکان مختلف بازار سرمایه بویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، این بازار بتواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی نزدیک تر شود.
    در پی مصوبه تازه شورای پول و اعتبار از اول دی ماه 1394 سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش یافت.
    بر پایه اعلام شرکت فرابورس ایران تسهیلات حق تقدم مسکن در تهران 600 میلیون ریال، مرکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 500 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو