عصر بازار

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

زنان ۲۰ درصد از بیمه شدگان و ۳۵ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی

عصر اعتبار : مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: زنان، ۲۰ درصد از بیمه شدگان اصلی و ۳۵ درصد مستمری بگیران این سازمان را تشکیل می دهند.

زنان ۲۰ درصد از بیمه شدگان و ۳۵ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر شیرین دخت فرهادی افزود: تقارن بهار طبیعت را با سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام و روز مادر به فال نیک می گیریم و امیدوارم الهام بخش و منشا خیر و برکات برای تمامی بانوان کشورمان باشد.

    وی افزود: با توجه به اهمیت و نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده، این سازمان برای بهبود مستمر خدمات و ایجاد خدمات بیمه ای جدید در حوزه بانوان به خصوص بانوان شاغل اهتمام داشته است.

    مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: این سازمان خدماتی نظیر پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی مشمول قانون تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی، برقراری مجدد مستمری زنان بازمانده مستمری بگیر در صورت ازدواج مجدد، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و بیمه زنان خانه دار ارائه کرده است .

    وی  ادامه داد: به منظور بررسی مشکلات و پاسخگویی به درخواستهای مخاطبان و کارکنان زن تامین اجتماعی، برنامه‌های مرکز امور بانوان در قالب طرحهای کلان سازمان در حال تدوین است.

    فرهادی افزود: همچنین برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های این حوزه 4 کارگروه با عناوین امور علمی و پژوهشی، امور صنفی و تخصصی، امور رفاهی و خانواده و امور فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی و مقرر شده است این کمیته‌ها در کنار واحدهای ستادی مرتبط و در راستای تعامل و رفع مشکلات خانم‌های همکار فعالیت کنند.

    مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده ادامه داد: امکان ارائه مشاوره  و رسیدگی به مسائل و مشکلات همکاران زن این سازمان در سراسر کشور نیز فراهم شده است.

    وی با تقدیر و تشکر از حمایتها و مساعدت های هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تصویب دستورالعملها و مصوبات حمایتی مرتبط با بانوان همکار سازمان، گفت: راهبردهای حمایتی و اعمال سیاستهای برابری جنسیتی در میان کارکنان، با حمایتها و نظر مساعد مدیران ارشد سازمان، در سال قبل از حیطه شعار خارج و عینیت یافته است.

    فرهادی با شرح مهم‌ترین فعالیتهای مرکز امور زنان و خانواده سازمان در سال گذشته، گفت:  مشاوره و هماهنگی برای رفع مشکلات بانوان، ساماندهی مهدکودک ستاد مرکزی و بازدید از شعب و مراکز درمانی منتخب به منظور آگاهی از مشکلات همکاران خانم و انعکاس آن به مدیران سازمان، پیگیری امور محوله از معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، برگزاری همایش بزرگداشت مقام والای زن و انتخاب و تقدیر از بانوان نمونه و برگزاری نشستهای آموزشی از جمله اقدامات این سازمان در حوزه زنان بوده است.

    وی به طراحی سایت اطلاع‌رسانی امور بانوان در پورتال داخلی سازمان که در صورت فراهم شدن زیرساختها و تخصیص نیروی کارشناسی و پشتیبانی قابل بهره برداری است، اشاره کرد و افزود: ساماندهی امور فرهنگی و ورزشی بانوان از اقدامات سال گذشته بوده است.

    فرهادی تصریح کرد: مرکز امور بانوان و خانواده پس از سال‌ها با حمایت مدیرعامل این سازمان تشکیل شد .

    مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: تصویب پرداخت کمک هزینه دندانپزشکی برای فرزندان بانوان همکار، لحاظ کردن امتیاز برابر برای فرزندان همکاران خانم و آقا در محاسبه اولویتهای تسهیلات مسکن و افزایش مشارکت بانوان در رده‌های مدیریتی و سرپرستی در سال گذشته انجام شد.

    فرهادی همچنین از شناسایی و ارزیابی بانوان نمونه و تشکیل بانک اطلاعات بانوان در رسته‌های سرپرستی، مدیریتی و رسته‌های حائز شرایط ارتقا  خبرداد.

    وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه های اجرایی سال جاری پرداخت و گفت: معرفی نمایندگان استانی حوزه بانوان، تکمیل و توسعه سایت اطلاع‌رسانی این حوزه در سطوح صف و واحدهای اجرایی و اجرای عملیاتی تشکیلات حوزه امور بانوان در ستاد مرکزی در سال 95 انجام می شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو