عصر بازار

وزیر خزانه‌داری آمریکا:

به متن توافقنامه با ایران کاملا پایبندیم

عصر اعتبار- وزیرخزانه داری آمریکا بابیان اینکه در جریان انتقادات مقامات ایرانی درمورد لغو تحریم ها قرارگرفته است، گفت: ما تلاشمان را درخصوص اقدامات انجام گرفته از طرف آمریکا به روشنی بیان کرده ایم و برتعهداتمان، مطابق با متن توافقنامه کاملا پایبندبوده ایم وخواهیم بود.

به متن توافقنامه با ایران کاملا پایبندیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد نیوز ،  جک لو در سخنرانی روز چهارشنبه خود در موسسه «کارنگی برای صلح بین الملل» با موضوع نقش تحریم ها در سیاست خارجه آمریکا با اشاره به تحریم های صورت گرفته آمریکا علیه روسیه، ایران و دیگر کشورها خاطرنشان کرد، آمریکا لغو تحریم های بانکی و دیگر تحریم ها علیه ایران را به صراحت اعلام کرده است و چالش های تجارتی پیش روی ایران در گذر زمان مرتفع خواهد شد.

    وی در واکنش به انتقادات مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیمان شکنی های دولت آمریکا در لغو تحریم ها علیه ایران گفت: ما همواره در مورد اینکه چه جزئی از تحریم ها لغو شده و چه نوع مبادلات بازرگانی با ایران مجاز شده است ابهام زدایی کرده ایم.

    جک لو اظهار داشت، چالش های پیش روی ایران در دنیای تجارت تا حدی ناشی از سابقه تحریم های گذشته و همچنین سوابق گذشته روابط بازرگانی ایران می باشد و این چالش ها در گذر زمان مرتفع خواهد شد.

    وزیر خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد، این بسیار مهم است که به روشنی تاکید کنیم وقتی تحریم های هسته ای (ایران) برداشته شده است، دیگر هیچ منع قانونی برای فعالیت های مشخص ازجمله فعالیت های بانکی که در گذشته منع شده بود وجود ندارد.

    وی اظهار داشت ولی این موجب نخواهد شد که ما بر روی دیگر فعالیت های ایران چشم پوشی کنیم و با ادامه اتهام زنی ها علیه ایران گفت: ما هفته گذشته در مورد آزمایشات موشکی و فعالیت های ایران که در حمایت از بی ثباتی و تروریسم در منطقه است تحریم های جدیدی وضع کرده ایم.

    وی درعین حال اذعان داشت، در موقعیتی که دیپلماسی به تنهایی کارآیی لازم را نداشته و جنگ نیز گزینه درستی نباشد، تحریم نقش بسزایی در دستیابی آمریکا به اهداف خود در سیاست خارجه ایفا می کند.

    وی تصریح کرد، زیاده روی در اعمال تحریم ها باعث از بین رفتن کارآیی آن و در خطرافتادن نفوذ آمریکا دراقتصاد جامعه بین الملل خواهد شد.

    به گفته جک لو ، اگر شرکت ها و کشورهای خارجی اعمال تحریم های بی دلیل از طرف آمریکا را شاهد باشند نباید ازخودداری آنها از تجارت با آمریکا و دلار آمریکا شگفت زده شد و این امر به تضعیف سیستم مالی و دلار آمریکا و روی آوردن به ارزهای جایگزین و به خطرافتادن دلار منجر خواهد شد.

    وی در خصوص آسیب تحریم ها بر مردم کشورهای مورد تحریم مدعی شد، تحریم های ما با هدف بیشترین فشار بر دولت ها و کمترین آسیب به مردم عادی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو