عصر بازار

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا اعلام کرد:

افزایش ۸۹ هزار تومانی قیمت سکه طی ۵۰ روز اخیر

عصر اعتبار:به گفته رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا، قیمت سکه در مقایسه با ۵۰ روز گذشته ۸۹ هزار تومان افزایش یافته که البته با توجه به برجام و توافقات سیاسی با کشورهای اروپایی و آمریکا، روند رو به بهبودی را در سال جاری شاهد خواهیم بود.

افزایش ۸۹ هزار تومانی قیمت سکه طی ۵۰ روز اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی با بیان این‌که هفته اول سال بازار طلا تعطیل بود، اظهار کرد: در هفته دوم نیز قیمت‌ها در مقایسه با اواخر روزهای پایانی اسفند 1394 روند کاهشی داشت ولی تا پایان هفته کمی نوسان افزایشی را تجربه کرد.

    وی ادامه داد: قیمت سکه در ماه‌های پایانی سال گذشته حدود 930 هزار تومان بود که در حال حاضر به‌ طور تقریبی یک میلیون و 19 هزار تومان به فروش می‌رسد که افزایش 89 هزار تومانی را نشان می دهد.

    رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با تاکید بر این‌که بازار طلا و سکه در سال جاری رو به بهبود پیش می‌رود، گفت: بازار نسبتا خوبی برای کسب‌وکار طلا خواهیم داشت، اما موضوع مهم، مدیریت بازار در این زمینه است.

    وی ادامه داد: به جهت این‌که بانک مرکزی به عنوان تنها ضرب‌کننده سکه در ایران است اگر در این زمینه به درستی مدیریت کند و پاسخگوی تقاضا باشد، شاهد دلالی، سودجویی یا قیمت‌های حبابی در بازار نخواهیم بود.

    محمدولی در عین حال بیان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در دنیا حدود 200 هزار تن منابع طلا در اعماق زمین داریم که از این میزان تاکنون حدود 150 هزار تن استخراج شده و یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز تقاضای بالا ولی عرضه کم است.

    رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با بیان این‌که فلز طلا به عنوان کالای سرمایه‌ای و پشتیبان برای ملت‌ها و دولت‌ها محسوب می‌شود، افزود: کشورها در برخی مواقع که از نظر بودجه با مشکلی مواجه می‌شوند اقدام به فروش طلا می‌کنند و در واقع دولت‌ها هنوز هم نسبت به طلا نگاه ویژه‌ای دارند و همین موضوع سبب می‌شود تنش‌های سیاسی و جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد روی طلا تاثیرات خود را بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی