عصر بازار

اولین بازدهی سهامداران در سال جدید

عصر اعتبار- بورس اوراق بهادار تهران اولین هفته معاملاتی سال جدید را با روند مثبت به پایان برد و توانست میانگین بازدهی سهامداران را به ۱.۶ درصد برساند.

اولین بازدهی سهامداران در سال جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، معاملات سال 1395 بورس تهران در حالی با رشد قیمت سهام شرکتها و رکوردشکنی های جدید شاخص آغاز شد که روند پرشتاب بورس در روزهای ابتدایی هفته نوید بخش ادامه روزهای خوب بورس برای اهالی تالار شیشه ای و کسب بازدهی های مطلوب از این بازار بود.

    به این ترتیب بورس تهران که پرونده سال 1394 را با بازدهی 28 درصدی بست و توانست رتبه نخست سودآوری را در میان سایر بازارها به خود اختصاص دهد، سال جدید را با شتاب و قدرت آغاز کرد و توانست در همان هفته اول سال به طور متوسط بازدهی 1.6 درصدی را نصیب سهامداران کند.

    رشد حدود 1000 واحدی شاخص بورس در همان روز اول آغاز معاملات در حالی رقم خورد که نماگر بازار سرمایه در رکورد شکنی جدید توانست وارد کانال 81 هزار واحدی شود و اولین رکورد شکنی جدید خود را در سال 1395 به ثبت برساند. البته منفی شدن شرکتهای خودرویی و افزایش صف فروش در سهام شرکتهای این گروه نگرانی هایی را در میان اهالی تالار شیشه ای ایجاد کرد اما در میانه هفته این روند با مثبت شدن شرکتهای خودرویی اصلاح شد و شاخص بورس به روند صعودی خود برگشت.

    به این ترتیب در اولین هفته معاملاتی سال جدید بعد از پایان تعطیلات، شاخص بورس تهران رشد هزار و 261 واحدی را تجربه کرد و از کانال 80 هزار و 219 واحد در ابتدای سال به کانال 81 هزار و 480 واحد رسید.

    این در حالی است که به دلیل ادامه تعطیلات نوروزی در هفته گذشته و مسافرت عده ای از سهامداران، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پایانی اسفند ماه با کاهش 38 درصدی مواجه شد، به طوری که در مجموع بیش از 5300 میلیون سهم به ارزش 12 هزار و 839 میلیارد تومان داد و ستد شد.

    علاوه بر این در حالی تعداد دفعات معامله با افت 17 درصدی به بیش از 386 هزار دفعه رسید که از تعداد خریداران با وجود ادامه تعطیلات نوروزی در هفته گذشته و کم حجم بودن داد و ستد ها تنها 10 درصد کم شد و تعداد خریداران در همان سطح 128 هزار نفر باقی ماند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی