عصر بازار

وزیر اسبق دارایی پاکستان:

افزایش حجم مبادلات با ایران تا ۵ میلیارد دلار امکان‌پذیر است

عصر اعتبار- وزیر اسبق دارایی پاکستان گفت: بازرگانان پاکستان و ایران خواهان توسعه تجارت بین دو کشور هستند و نمی‌خواهند قوانین دست و پاگیر مانع رشد و تکاپوی اقتصادی آنان شود.

افزایش حجم مبادلات با ایران تا ۵ میلیارد دلار امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «سلیم ماندی والا» وزیر اسبق دارایی و تاجر معروف پاکستانی اظهار داشت: در صورتی که ایران و پاکستان به قراردادهای تجاری امضا شده بین دو کشور عمل کنند افزایش حجم مبادلات تجاری تا 5 میلیارد دلار کار مشکلی نیست.

    وی افزود: اگر دو کشور تسهیلات لازم را برای گسترش تجارت فراهم کنند حجم مبادلات تجاری فراتر از 5 میلیارد دلار خواهد بود و می‌توان این حجم را به مقدار نامحدود افزایش داد.

    ماندی‌والا تأکید کرد: بازرگانان پاکستان و ایران خواهان گسترش تجارت بین دو کشور هستند و نمی‌خواهند قوانین دست و پاگیر مانع افزایش واردات و صادرات بین دو کشور شود.

    این تاجر پاکستانی گفت: بازرگانان دو کشور به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که واردات و صادرات به مسیرهای نزدیک چه مزایایی دارد بنابراین بازاریابی در کشور همسایه را ترجیح می‌دهند.

    سلیم ماندی والا خاطر نشان کرد: باز کردن ال سی در یک کشوری که موقعیت جغرافیایی دورتری دارد علاوه بر آن که دشوار و زمان بر است مزایای ال سی در یک کشور نزدیک مانند ایران را ندارد.

    وی افزود: افزایش گذرگاه‌های مرزی بین ایران و پاکستان اقدام خوشایندی است اما با توجه به مرز طولانی که دو کشور با یکدیگر دارند باید تعداد گذرگاه‌های مرزی را افزایش داد.

    ماندی‌والا تصریح کرد: افزایش گذرگاه‌های مرزی از تشکیل صف‌های طولانی کامیون‌های حامل کالاهای تجاری در دو طرف مرز جلوگیری می‌کند که بر افزایش سرعت واردات و صادرات موثر است.

    تاجر پاکستانی گفت: مردم پاکستان و ایران از گذشته روابط نزدیک با یکدیگر دارند که با افزایش حجم تجارت این روابط عمیق‌تر خواهد شد.

    وی افزود: برخی عوامل داخلی و خارجی همیشه در پی به چالش کشیدن روابط ایران و پاکستان هستند که امیدوارم مقامات سیاسی دو کشور با درک این موضوع چنین دسیسه‌هایی را خنثی کنند.

    سلیم ماندی والا تأکید کرد: اگر پاکستان،‌ ایران،‌ چین و روسیه بتوانند برای گسترش تجارت یک کریدور اقتصادی تشکیل دهند و در سایر موارد با هم به توافق برسند به طور قطع هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت اقتصادی آنها در منطقه و جهان شود.

    ماندیوالا اظهار داشت:گسترش تجارت با سایر کشورها همیشه نقش ستون فقرات را در پیشرفت اقتصادی یک کشور دارد بنابراین باید با ایجاد تسهیلات موقعیت مناسب برای افزایش حجم تجارت را فراهم کرد.

    وی افزود: به همین دلیل است که محور اصلی سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به پاکستان نیز به توافق رسیدن درباره افزایش حجم تجارت و گسترش روابط اقتصادی بین دوکشور بود.

    وی افزود: اگر پاکستان و ایران تسهیلات لازم برای گسترش تجارت بین دو کشور را فراهم کنند بازرگانان و بخش خصوصی نیز برای افزایش مبادلات تجاری به تکاپو خواهند افتاد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی