عصر بازار

مقام مسئول:

رشد شاخص های بورس در سال ۱۳۹۵ پیش بینی می شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن تهران پیش بینی کرد شاخص های بورس در سال ۱۳۹۵ رشد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشند.

رشد شاخص های بورس در سال ۱۳۹۵ پیش بینی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی سنگینیان درباره پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال 1395گفت: پیش بینی های بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران در سال جاری حاکی از رشد اقتصادی حدود 5 درصدی است. بنابراین با توجه به این پیش بینی ها، شرایط اقتصادی نسبت به سال 94 بهتر خواهد بود.
    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال جاری گشایش های انجام شده، درآمدهای ارزی دولت را از محل صادرات نفت افزایش می دهد، معاملات تجاری و نقل و انتقال پول و صادرات کالا در سال جاری نیز تسهیل می شود و امکان تامین مالی خارجی در سال جاری نیز زیاد است.
    سنگینان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها سال 1395 از لحاظ اقتصادی سال مناسبی است و به تبع سال بهتری هم برای بازار سرمایه خواهد بود،تصریح کرد: بازار سرمایه در سال جاری از نظر حجم معاملات و توان مالی و کارآیی عملیاتی سال بهتری را پیش رو خواهد داشت و علاوه بر این پیش بینی می شود رشد شاخص بورس نیز در سال جاری وضعیت بهتری داشته باشد.

    ** سال 1394 سال سختی برای اقتصاد کشور بود
    سنگینیان در پاسخ به این سئوال که سال 1394 از نظر اقتصادی چگونه ارزیابی می شود، گفت: سال گذشته سال سختی برای اقتصاد کشور بود ، به طوری که کاهش درآمدهای نفتی سبب شد رکود اقتصادی به بخش های مختلف اقتصادی سرایت کند، ضمن اینکه کاهش بودجه دولت و نگرانی هایی که از محل ورشکستگی بانک ها و شکنندگی سیستم بانکی کشور ایجاد شده بود، باعث شد سرمایه گذاران سال خوبی را در سال 94 پشت سر نگذارند.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در سال گذشته کورسوی امیدی نسبت به ورود سرمایه گذاری خارجی وجود داشت که هم به نفع بازار سرمایه و هم صنعت بود اما این امر نیزکارآیی چندانی نداشت، افزود: به هر حال طبیعی است که سرمایه گذاری ها به سرعت اتفاق نیفتد زیرا بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی هنوز آماده نیست به طوری که نهادهای مالی خارجی و مشخصا بانک ها در کشور هنوز فعال نشده اند.
    وی با تاکید بر اینکه، دوره ارزیابی سرمایه گذاران خارجی آغاز شده است، افزود: در بهترین حالت اقدامات عملی توسط سرمایه گذاران خارجی در نیمه دوم سال 95 اتفاق خواهد افتاد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی