عصر بازار

سرخوردگی بازارهای نفت از چرخش عربستان+ جدول پیش بینی

عصر اعتبار- نفت خام در فقدان عوامل حمایتی روز جمعه ۱.۵۵ دلار کاهش یافت در حالیکه نفت برنت هم ۱.۴۴ دلار کاهش تجربه کرد.

سرخوردگی بازارهای نفت از چرخش عربستان+ جدول پیش بینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، قیمت های نفت با افزایش تولید نفت اوپک و گسترش ذخایر نفت آمریکا که به بالاترین سطح در بیش از هشت دهه گذشته رسیده است، با نخستین کاهش هفتگی از فوریه به این طرف روبرو شد.
    نفت خام در بازار نیویورک چهار درصد کاهش یافت و به 36.79 دلار در هر بشکه رسید که پایینترین قیمت از اواسط مارس بود و 6.8 درصد کاهش برای کل هفته را نشان داد. نفت برنت در بازار لندن با 3.6 درصد کاهش، در 38.89 دلار ایستاد. طبق نظرسنجی بلومبرگ از شرکت های نفتی، تولیدکنندگان و تحلیلگران، میزان عرضه اوپک با افزایش تولید نفت عراق و ایران، در ماه مارس 64 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 33.09 میلیون بشکه رسید.
    اظهارات یک مقام عربستانی که تردیدها را درباره احتمال مشارکت این تولیدکننده بزرگ در هر گونه طرحی برای تثبیت تولید برانگیخت کاهش قیمت ها را تشدید کرد.
    محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: کشورش در صورتی با فریز تولید موافقت خواهد کرد که ایران و سایر تولیدکنندگان بزرگ به اقدام مشابه مبادرت کنند. سعودی ها در اواخر مارس موضع خود نسبت به موافقت با طرح تثبیت سطح تولید بدون مشارکت ایران را ملایم کرده بودند و یک مقام عربستانی گفته بود این کشور آماده است بدون ایران در طرح فریز تولید مشارکت کند.
    به گفته دانیل هولدر، تحلیلگر کالا در اشنایدر الکتریک، سلمان و بواقع عربستان به دنیا اعلام می کند اگر ایران حاضر به همکاری در طرح فریز تولید نفت نشود در این صورت این کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوپک حق افزایش بیشتر تولید را دارد.
    تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک قرار است 17 آوریل در دوحه قطر برای مذاکره درباره تثبیت تولید در سطح ژانویه دیدار کنند. اظهارات سعودی ها باعث شد نفت نتواند از این خبر که اقتصاد آمریکا 215 هزار شغل جدید در مارس ایجاد کرده است، حمایت شود.
    همچنین قیمت ها به شاخص مدیران خرید چین که توسعه غیرمنتظره بخش تولید این کشور در ماه مارس را نشان داد، واکنش چندانی نشان ندادند. شاخص مدیران خرید بخش تولید چین در مقایسه با رقم 49.4 واحد مورد پیش بینی، به 50.2 واحد در مارس افزایش یافت و احتمال تقاضای قویتر برای نفت را مطرح کرد. رقم بالای 50 بهبود شرایط را نشان می دهد.
    طبق بیانیه دولت چین، تغییرات فصلی یکی از این عوامل این بهبود بوده است زیرا کارخانه ها پس از تعطیلات سال نوی چینی در فوریه، دستگاه هایشان را به فعالیت درآوردند. به گفته فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچر، آمار اخیر چین می توانست برای نفت مثبت باشد اما نگرانیها نسبت به تنزل ارزش اعتبار چین و هنگ کنگ توسط موسسه استاندارد اند پور و آمار ضعیف ژاپن مسائل مهمتری را درباره ثبات تقاضا برای نفت مطرح می کند.
    از نقطه نظر تکنیکال، با کاهش قیمت نفت خام در روز جمعه، قیمت ها مهیای تست رکورد پایین 14 مارس می شوند که نزدیک سطح 36 دلار قرار دارد. مقاومت نفت نزدیک به متوسط قیمت 10 روزه در 39.46 دلار دیده می شود و نیروی حرکت نفت منفی است زیرا با نزولی شدن جهت حرکت اسلاپینگ، شاخص MACD اُفت نشان می دهد بویژه که اخیرا سیگنال فروشی ایجاد کرد که به قیمت های پایین تر اشاره داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو