عصر بازار

معاون سازمان توسعه صادرات مطرح کرد:

پیش بینی سازمان‌های بین المللی برای رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵

عصر اعتبار- مهرنوش گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در حال حاضر دولت باید انجام دهد فرصت‌های جدید که در حوزه بین الملل بوجود آمده مغتنم بشمرد و تبدیل به درآمد ارزی برای کشور کند.

پیش بینی سازمان‌های بین المللی برای رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مینا مهرنوش معاون سازمان توسعه صادرات با اشاره به اینکه با توجه به گشایش سیاسی و حل شدن تحریم‌ها راه خوبی برای استفده از درآمدهای ارزی ایجاد می‌شود، گفت: حل مشکل خروج از رکود تورمی مشکل اصلی دولت است که البته تا کنون دولت یازدهم توانسته مشکل تورم را حل کند اما بواسطه کنترل تورم چون نقدینگی وجود نداشته و راه‌های ورود پول به بازار بسته شده بود باعث شده که به رکود دامن زده شود.

    وی افزود: دولت برای سال آینده روش‌های مختلفی برای کسب درآمد تعریف کرده هر چند وابسنگی و اتکای دولت به درآمدهای نفتی کم شده و توانسته بودجه 95 را به درآمد‌ها ی نفتی کم کند ولی بقیه روش‌ها از جمله استفاده از اوراق اسناد اسلامی و یا مالیات‌ها و روش‌های دیگر اجرایی باعث می‌شود رکود بیشتر ایجاد شود.

    مهرنوش تصریح کرد: پول باید از داخل کشور جمع شده و درآمد دولت افزایش یابد بنابراین تنها راهی که برای ما می‌ماند اینکه چگونه بتوانیم درآمدهای خارج از کشور بیاوریم و با توجه به اینکه درآمدهای خارج از کشور بیشتر از فروش نفت است، با وضعیت و قیمت کنونی نفت درآمدهای حاصل از آن نمی‌تواند قابل اتکا باشد تنها راهی که می‌ماند این است که ارتباطمان را با سایر کشور‌ها از طریق صادرات و همچنین جذب سرمایه گذاری افزایش دهیم.

    وی اظهار داشت: برای جلب سرمایه گذار خارجی در طول چند ماه اخیر ارتباطات بین المللی خوبی برقرار گردیم هیات‌های تجاری و سرمایه گذاری زیادی از کشورهای خارجی به ایران آمده و یا از ایران به دیگر کشور‌ها رفتند، نمایشگاه‌های زیادی در خارج از کشور برپا کردیم و همچنین مقامات رده بالای سیاسی زیادی با پیام‌های اقتصادی وارد کشور شدند بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که در حال حاضر دولت باید انجام دهد فرصت‌های جدید که در حوزه بین الملل بوجود آمده مغتنم بشمرد و تبدیل به درآمد ارزی برای کشور کند.

    معاون سازمان توسعه صادرات خاطرنشان کرد: مطمئنا در کوتاه مدت نمی‌توان درآمدهای حاصل از صادرات را نقد و وارد کشور کرد اما همین که این درآمد‌ها و خارجی‌ها را به سمت کشور جذب کنیم و فرصت‌هایی که می‌توانند سرمایه گذاری کنند، به لحاظ روانی رونق اقتصاد را در پی خواهد داشت.

    وی یادآور شد: اکنون مقداری پول در دست مردم است که می‌توانند وارد بازار کرده تا تقاضا ایجاد شود و این مسئله منجر به خروج از رکود می‌شود.

    وی با بیان اینکه سال آینده اقتصاد دولت روند رو به رشدی خواهد داشت، گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی سال رشد بالایی برای اقتصاد کشور ما پیش بینی کرده‌اند و اعلام کردند که ایران در سال آینده رشد دارد و بنده نیز پیش بینی می‌کنم که سال آینده برای کشور سال شکوفایی است و حتما رشد و رونق را برای کشور خواهیم داشت.

    مهرنوش در ادامه اظهار داشت: البته تحریم‌ها و مسائل سیاسی که منجر به تحریم‌ها شد چندین سال طول کشید و ما را به اینجا کشاند لذا نباید انتظار داشت که یک شبه حل شود مدت زمانی طول می‌کشد تا ما به حالت اولیه‌ای که داشتیم برگردیم لذا دولت ابتدا باید تفکر و فرهنگ کار را در کارمندان ایجاد کند و فرا‌تر از نگرش سیاسی و حزبی مسائل را به لحاظ کار‌شناسی حل کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی