عصر بازار

مجلس تصویب کرد،

معافیت ایثارگران و فرزندان شهدا از پرداخت مابه التفاوت انتقال سوابق بیمه‌ای

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک بار از پرداخت مابه التفاوت انتقال سوابق بیمه‌ای معاف هستند.

معافیت ایثارگران و فرزندان شهدا از پرداخت مابه التفاوت انتقال سوابق بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور در ماده‌ای مصوب کرد کارکنان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند در صورت انتقال به سایر دستگاه‌ها، یا بازخریدی، اخراج، استعفا و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان، کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند. در این صورت حق بیمه سهم بیمه شده و کارفرما به استثنای افراد منتقل شده به عهده بیمه شده است.

    همچنین دولت موظف است هر ساله اعتبار لازم موضوع تبصره 2 ماده 28 قانون تامین اجتماعی مصوب 3 /4 /1354 را در ردیف جداگانه‌ای در قانون بودجه سال آینده پیش بینی کند. همچنین از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی دیگری گردد، در صورت پرداخت کسور سهم بیمه شده مربوط به حق بیمه صندوق تامین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌شود و از مستمری بازنشستگی هر دو صندوق بهره‌مند می‌شوند.

    به گزارش ایسنا، بر اساس این مصوبه ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک بار از پرداخت مابه‌التفاوت برای 15 سال سنوات بیمه‌ای ناشی از انتقال سوابق بیمه‌ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است معاف هستند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل علیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شوند.

    همچنین نمایندگان مجلس در ماده دیگری مصوب کردند به منظور برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگی صندوق های بیمه اجتماعی مجاز هستند نسبت به افتتاح حساب‌های انفرادی شخصی جهت بیمه شدگان با مشارکت فرد بیمه شده اقدام کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو