عصر بازار

بخشودگی جریمه متاخران

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده زمستان ۹۴ تا ۳۱ فروردین

عصر اعتبار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال ۱۳۹۴ تا پایان ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ فرصت دارند.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده زمستان ۹۴ تا ۳۱ فروردین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا طاری بخش  در مورد مهلت ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان 1394، افزود: بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، جرایم تأخیر ارائه اظهارنامه برای کسانی که تا پایان وقت 31 فروردین 1395 اظهارنامه را تسلیم و مالیات بر ارزش افزوده مربوط به فصل زمستان گذشته را بپردازند، بخشوده خواهد شد.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی افزود: مهلت ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از پایان هر فصل است. اما برای فصل زمستان، با توجه به اینکه تا 15 فروردین ماه به طور عام با تعطیلات مصادف می شود و فرصت اندکی برای تنظیم و ارسال اظهارنامه وجود دارد، برای حل این مشکل رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه ای صادر کرد و بر این اساس مؤدیانی که تا 31 فروردین ماه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان را به همراه پرداخت مالیات مربوطه ارائه کنند مشمول بخشودگی قانونی جرایم خواهند شد.
    طاری بخش تأکید کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده کماکان همانند سال 1394، 9 درصد است که شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض خواهد بود.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمامی فعالان اقتصادی مشمول اجرای قانون هستند، گفت: در نظام مالیات بر ارزش افزوده صرفاً مؤدیانی که برای اجرای قانون فراخوان می شوند مشمول اجرای مقررات خواهند بود. مؤدیان فراخوان شده مکلف به ثبت نام در این نظام مالیاتی و دریافت گواهینامه ثبت نام و ارائه آن به خریداران کالا و خدمات و دریافت مالیات از مشتریان و پرداخت آن در مهلت مقرر به سازمان امور مالیاتی کشور هستند.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص اینکه چنانچه مؤدیان قانون را اجرا نکنند چه جرایمی در قانون پیش بینی شده است، افزود: مؤدیانی که نسبت به ثبت نام و اجرای دقیق مقررات و پرداخت دقیق مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نکنند مشمول جرایم می شوند.
    طاری بخش جریمه ثبت نام نکردن در مهلت مقرر را 75 درصد مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام ، جریمه صادر نشدن صورتحساب را یک برابر مالیات متعلق، تسلیم نکردن اظهارنامه را 50 درصد مالیات متعلق ،ارائه نکردن دفاتر یا اسناد و مدارک را 25 درصد مالیات متعلق و جریمه تأخیر در پرداخت مالیات را دو درصد در ماه نسبت به مالیات پرداخت نشده اعلام کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی