عصر بازار

مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه خبر داد:

۶ قلم داروی جدید بیمه شد

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب پوشش بیمه‌ای شش قلم دارو در آخرین جلسه شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: البته این مصوبه شورای عالی باید مصوبه هیئت وزیران را نیز دریافت کند تا اجرایی شود.

۶ قلم داروی جدید بیمه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا،امیر مجلسی با تشریح مصوبات شصت و دومین جلسه شورای عالی بیمه که در واپسین روزهای اسفند 1394 برگزار شد،اظهار کرد: در این جلسه پوشش بیمه‌ای چند قلم داروی مهم و کاربردی مصوب شد. این داروها اغلب در داخل کشور تولید می‌شوند و نمایش دهنده توانمندی‌های صنعت دارویی کشور هستند.

    وی افزود: «ریتوکسی مب» داروی تعدیل کننده سیستم ایمنی که به عنوان ضد سرطان، درمان پمفیگوس، درمان کمکی در MS و بیماران پیوندی کاربرد دارد از جمله داروهایی است که پوشش بیمه‌ای آن در این جلسه به تصویب رسید.

    مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دومین داروی مصوب شورای عالی بیمه «سرترالین» بود که به عنوان موثرترین داروی درمان افسردگی شناخته می‌شود اظهار کرد: «آلتپلیز» نیز سومین دارویی بود که بررسی و پوشش بیمه‌ای آن در جلسه اخیر شورای عالی بیمه مصوب شد و در موارد ابتلا به سکته مغزی بکار می‌رود.

    مجلسی ادامه داد: «ژل دیلتیازم» نیز از جمله داروهایی بود که تحت پوشش بیمه رفت. پس از آن «کارتریج انسولین‌های R و N و 70/30 » تولید داخل با سهم 10 درصدی بیمار نیز به تصویب رسید که تولید داخل دارد و این شکل دارویی در مقایسه با ویال‌های انسولین بخصوص در اطفال و افراد بالای 60 سال با توجه به سهولت تزریق بسیار مفید است.

    وی ادامه داد: داروی «رتپلیز» ششمین دارویی بود که تحت پوشش رفت و در مبتلایان به سکته قلبی تجویز می‌شود. این دارو نخستین داروی نسل جدید حل کننده لخته خون است و در داخل کشور تولید می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی