عصر بازار

معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:

تجارت ایران و ترکیه با لیر و ریال

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تجارت ایران و ترکیه با ریال و لیر امکان پذیر است، اعلام کرد: تعرفه‌های تجارت ترجیحی اواخر فروردین ماه بازنگری می‌شود.

تجارت ایران و ترکیه با لیر و ریال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ولی‌اله افخمی‌راد در دیدار با سفیر ترکیه در تهران گفت: ایران و ترکیه می‌توانند باپول ملی با یکدیگر تجارت کنند. البته نخستین گام در توسعه روابط تجاری رفع موانع مالی و مشکلات بانکی است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران و ترکیه همواره دو کشور دوست و برادر بوده اند و روابط تجاری و اقتصادی خود را در دوره‌های مختلف حفظ کرده‌اند و ما امیدواریم با توجه به رفع تدریجی تحریم‌ها شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران ترکیه در ایران باشیم.

    وی، یکی دیگر از موانع گسترش تجارت میان ترکیه و ایران را سیف کارت‌های در نظر گرفته شده برای واردات شیشه و مواد پتروشیمی ایران به این کشور عنوان کرد و خواستار تجدید نظر ترکیه در این باره شد و امیدواریم در نشست کمیسیون مشترک دو کشور در خصوص تجارت ترجیحی که اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار خواهد شد، درخواست‌های دو طرف مطرح و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

    افخمی راد در ادامه راه اندازی خطوط مستقیم هوایی به شهرهای ایران و شهرهای ترکیه از جمله وان، ازمیر و آنکارا را گامی در راستای تسهیل امور تجارت بین دو کشور عنوان کرد.

    همچنین «رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران در این دیدار با اشاره به اینکه دو هیات بلند پایه متشکل از اتحادیه صنایع و اتاق صنایع ترکیه بهار سال آینده به تهران سفر خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد: در نشست همکاری‌های دو کشور در فروردین ماه در خصوص موارد مطرح شده در این نشست تصمیم گیری شود و تصمیمات منجر به ارتقاء روابط تجاری تهران و آنکارا شود.

    وی گفت: ترکیه نیز نگاه همکاری بیشتر با ایران را دنبال می کند و درخواست هایی را در خصوص اضافه شدن برخی کالاها در تجارت ترجیحی دو کشور دارد. هاکان تکین ادامه داد: ما می‌خواهیم قدم های بلندی برداریم و به نتیجه عملیاتی و ملموسی در روابط دو کشور دست پیدا کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی