عصر بازار

اختصاص ارز بانکی به برخی از کالاها ممنوع شد

عصر اعتبار- سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کرد، برخی از کالاها(شماره تعرفه‌ها) که مشمول ارز متقاضی است، قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارند.

اختصاص ارز بانکی به برخی از کالاها ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از سازمان توسعه تجارت، بر این اساس، ثبت سفارش این کالاها، فقط از محل ارز متقاضی امکان‌پذیر است و از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان باهدف واردات این تعرفه‌ها ممنوع است.
    از جمله کالاهای تعرفه‌های یاد شده «پلی‌استایرن معمولی(GPPS)، مقاوم در برابر ضربه (HIPS)، پوشک کامل بزرگسالان به طوری که طول پوشش خارجی آن 660 میلیمتر باشد، حوله‌های بهداشتی (Pads) و تامپون‌ها، پوشک و پوشک کامل بچه و اشیاء مشابه از هر جنس، هستند.
    سازمان توسعه تجارت در نامه دیگری که هشتم فروردین ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارسال شده اعلام کرده که ثبت سفارش فویل آلومینیوم به ضخامت حداکثر هفت میکرون نیز از ارز متقاضی به ارز مبادله‌ای تغییر کرده و واردات این کالا با ارز مبادله ای بلامانع است.
    بر اساس این گزارش، اوایل اسفندماه پارسال نیز اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان برای واردات کالاهایی همچون فولادهای تندبر، فولاد فنری کم‌سیلیکون، فولاد فنری کرم وانادیوم و مفتول‌های ممزوج سرد کشیده، آنبل و فسفاته شده به صورت کلاف به قطر 5 تا 35 میلیمتر ممنوع اعلام شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی