عصر بازار

رئیس کل سازمان مالیاتی خبر داد

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی از اجرای سراسری طرح جامع مالیاتی تا ۱۵ بهمن ۹۵ خبر داد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تحقق کامل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در اولویت راهبردی است.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از تسنیم، سید کامل تقوی نژاد در نخستین جلسه با مدیران مالیاتی سراسر کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، امسال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری فرموده اند، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده به منظور قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی یک سیاست راهبردی به شمار می رود.

    وی افزود: از تمام توان برای اجرایی کردن طرح ها و برنامه های کلیدی نظام مالیاتی و به ویژه ایجاد فضای مبتنی بر عدالت و تعامل با مردم بهره خواهیم برد.

    تقوی نژاد با بیان اینکه اتکای کشور به درآمدهای پایدار مالیاتی، یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مطرح است، اظهار داشت: در لایحه برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده است ، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی تا پایان این برنامه به حدود 11 درصد افزایش یابد و با تصویب این لایحه، نخستین گام عملی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.

    تقوی نژاد با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای اقتصادی مقاومتی، قطع وابستگی بودجه کشور به نفت و اتکا به درآمدهای مالیاتی است، گفت: امسال از نخستین روز کاری تلاش می کنیم تا بتوانیم 100 درصد درآمدهای پیش بینی شده را محقق کنیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در ادامه بر اجرا و پیاده سازی سریع طرح جامع مالیاتی تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طرح جامع مالیاتی یکی از مهمترین طرح های نظام مالیاتی است، تلاش می کنیم تا نیمه بهمن ماه ، این طرح را در ابعاد ملی پیاده کنیم.

    وی با اشاره به اینکه اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار است ، گفت: رویکرد حاکم بر این قانون بر تسهیل مناسبات نظام مالیاتی با مردم و رضایت مندی مودیان مالیاتی استوار است و سازمان امور مالیاتی کشور نیز در تعامل با مردم نسبت به احقاق حقوق دولت اقدام می کند.

    تقوی نژاد بر تقویت شناسایی مودیان جدید مالیاتی و پیشبرد طرح های مربوط به واحدیابی های دستی و مکانیزه تاکید و خاطر نشان کرد: مقابله با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید و خارج از تور مالیاتی نیز به نحو ویژه ای در دستور کار برنامه های سازمان قرار دارد.

    وی همچنین از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و لایحه نصب و راه اندازی صندوق مکانیزه فروش به عنوان دو برنامه مهم دیگر در سازمان یاد کرد و گفت: این لوایح هم اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت و مجلس در دست بررسی است و به محض تصویب مراحل اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو