عصر بازار

استاندار تهران:

اداره کشور با حداقل درآمد در سال ۹۴، نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- «سیدحسین هاشمی» استاندار تهران گفت: دولت در سال ۹۴ نشان داد که می تواند با حداقل درآمد و بدون آنکه به استقراض از بانک مرکزی روی آورد، کشور را اداره کند که نشانه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به خود است.

اداره کشور با حداقل درآمد در سال ۹۴، نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  استانداری تهران، مراسم دیدار نوروزی استاندار تهران روز دوشنبه در جمع معاونان، مدیران کل و کارمندان استانداری در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.
    سیدحسین هاشمی در این دیدار با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت:‌ در سال 94 با همکاری بخش های مختلف استانداری توانستیم تا جایی که میسر بود با وجود کاستی های موجود به اهداف دست یابیم.
    هاشمی افزود: دولت یازدهم با تدبیر توانست با وجود منابع محدود مالی کشور را در سال 94 مدیریت کند که با رشد اقتصادی نیز مواجه بودیم.
    استاندار تهران با اشاره به مدیریت بدون پول در اقتصاد تصریح کرد: دولت در سال 94 نشان داد که می تواند با حداقل درآمد و بدون آنکه به استقراض از بانک مرکزی روی آورد، کشور را اداره کند که نشانه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا به خود است.
    وی با تاکید براینکه در زمان تحریم سخت ترین شرایط به اقتصاد کشور تحمیل شد، گفت:‌ در آن شرایط 30 میلیارد دلار در چین ذخیره مالی داشتیم اما در زمان خرید فقط امکان خرید آنچه مطلوب چین بود، داشتیم.
    هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ در استان تهران با جمعیت 13 میلیون نفری و گستردگی فراوان در حوزه های مختلف توانستیم انتخابات سال گذشته را به خوبی برگزار کنیم.
    استاندار تهران در ادامه همچنین به موضوع توافق هسته ای و برگزاری انتخابات در سال گذشته به عنوان دو اتفاق مهم سال اشاره کرد و گفت:‌ برجام در تاریخ ایران ماندگار خواهد ماند و آنچه انتظار داریم باید در قالب برجام باشد و اتفاق مهم دیگر سال 94، انتخابات هفتم اسفندماه بود که با بی طرفی و در امنیت کامل برگزار شد.
    وی تاکید کرد: اصرار داشتم که انتخابات تهران به دلیل جمعیت استان و تعداد کاندیداها به شکل الکترونیکی برگزار شود و با وجود آنکه انتخابات دستی انجام شد، با اتخاذ تئوری صف شاهد برگزاری منظم و بدون حاشیه انتخابات بودیم.
    هاشمی، هماهنگی میان هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات هفتم اسفندماه را کم سابقه دانست.
    استاندار تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه سال 95 باید سال استثنایی باشد، افزود: تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعه کنندگان را باید سرلوحه کار خود در سال 95 قرار دهیم و مدیران، دیدار با خانواده معظم شهدا را در برنامه های خود قرار دهند.
    هاشمی با بیان اینکه در بودجه سال 95 اتکا به درآمد نفتی کمتر از 25 درصد است، گفت:‌ خروج از اقتصاد تک محصولی که از ابتدای انقلاب مطرح بوده است در دولت تدبیر و امید محقق شد.
    وی همچنین مدیریت زمان و کاهش زمان رسیدگی به امور در سال جدید را مهم دانست و ادامه داد: لازم است ‌اقداماتی که در معاونت های مختلف انجام می شود به وزارت کشور گزارش شود تا انعکاس آن در عملکرد معاونت ها دیده شود.
    هاشمی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند منابع مالی است، گفت:‌ برای اقتصاد مقاومتی باید به دنبال منابع اقتصاد مردمی و سرمایه گذاری باشیم و نفت با قیمت کمتر از بشکه ای 30 دلار پاسخگو نیست.
    استاندار تهران در ادامه با اشاره به روش های مورد نظر دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی، افزود: ‌اجازه دهیم سرمایه گذاران خارجی در حوزه گردشگری زیارتی، سیاحتی، درمانی و سایر بخش ها در کشور سرمایه گذاری کنند و از محل درآمد آن هزینه ها را تامین کنیم.
    وی در پایان، همکاری، تعامل و اعتماد را در خدمت رسانی مهم دانست و تاکید کرد: با اتکا به این سه روش، آنچه مردم از ما انتظار دارند پیش ببریم تا در پیشگاه خداوند و ملت ایران شرمنده نباشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو