عصر بازار

بازار فروردینی اجاره در تهران + جدول

عصر اعتبار- جدیدترین قراردادهای منعقد شده مسکن شهر تهران حاکی از آن است که شیب افزایش اجاره بها نسبت به شیب قیمت مسکن تندتر است.

بازار فروردینی اجاره در تهران + جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نرخ اجاره بها در شهر تهران 9.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و این در حالی است که قیمت مسکن 3.9 درصد رشد داشته است.

    جدول زیر نرخ قراردادهای منعقد شده اجاره شهر تهران در روز 16 فروردین ماه را نشان می‌دهد:

    آمارها نشان می‌دهد پایتخت نشینان در اسفندماه سال جاری نسبت به بهمن ماه کمتر جابه جا شدند و هم چنین در خرید و اجاره تعادل را حفظ کردند. در شهر تهران از ابتدای اسفند تا روز بیست و پنجم 13 هزار و 618 قرارداد خرید و فروش به امضا رسید و در همین مدت 14 هزار و 753 مورد قرارداد اجاره بسته شد.

    البته آمار اسفندماه نسبت به بهمن ماه کاهش چشمگیری داشت؛ چرا که در بهمن ماه 18 هزار و 229 قرارداد خرید و فروش امضا شده بود و در بخش اجاره شاهد انعقاد 16 هزار و 234 قرارداد بودیم.

    در شرایطی که مسکن (اعم از شخصی و غیرشخصی) 28.4 درصد از هزینه خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص می‌دهد، کارشناسان معتقدند تا زمانی که مسکن از حالت کالایی به حالت مصرفی سوق پیدا نکند نمی توان به کاهش هزینه های مسکن امیدوار بود. در این خصوص مالیات خانه های خالی در سال 1395 شاید بتواند 240 هزار خانه خالی شهر تهران را وارد بازار اجاره کند تا تعادلی بین عرضه و تقاضا برقرار شود

    بر اساس گزارش بانک مرکزی، در اسفندماه سال 1394 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.8 و 11.1 درصد رشد نشان می‌دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک ساله تنظیم می‌شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو