عصر بازار

سقوط سهام آسیا،‌ طلا را صعودی کرد

عصر اعتبار- در پی افت سهام آسیایی در کنار قیمت‌های پایین نفت و نگاه‌های متفاوت حول چشم‌انداز سیاست پولی فدرال‌رزرو، قیمت طلا پس از افت دو جلسه‌ای با یک درصد رشد مواجه شد.

سقوط سهام آسیا،‌ طلا را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، شاخص MSCI سهام آسیا پاسیفیک خارج ژاپن با افتی یک درصدی مواجه شد در حالی که شاخص نیکی توکیو 2 درصد سقوط کرد.
    هر اونس طلا با رشد یک درصدی یکهزار و 225 دلار و 20 سنت معامله شد. این در حالی بود که این فلز گرانبها در دو جلسه گذشته 1.4 درصد کاهش قیمت داشت.
    یک معامله‌گر اهل سنگاپور اعلام کرد: ما آمار متفاوتی از آمریکا دریافت می‌کنیم که تا حدی در تضاد با اظهارات مقامات فدرال‌رزرو بوده است. این موضوع موجب ایجاد عدم قطعیت برای طلا می‌شود. این فلز زرد با سطح حمایتی تکنیکال در نزدیکی 1215 دلار برای هر اونس مواجه شده است.
    آمار روز دوشنبه آمریکا نشان داد که سفارشات جدید برای کالاهای کارخانجات در ماه فوریه کاهش یافته در حالی که هزینه‌های کسب و کار روی کالاهای سرمایه‌گذاری بسیار ضعیف‌تر از حدانتظار بوده است.
    این آمار به دنبال گزارش قوی اشتغال آمریکا در هفته گذشته منتشر شد. گزارشی که نشان داده بود میزان اشتغال بخش غیرکشاورزی فراتر از انتظار افزایش یافته است.
    طلا در سه‌ماهه منتهی به مارس 2016 بهترین عملکرد فصلی 30 سال اخیر خود را به ثبت رساند و پس از کمرنگ شدن انتظارات در مورد نرمال‌سازی نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به دلیل نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی 16 درصد افزایش قیمت داشت. بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش داد.
    جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو هفته گذشته اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا نسبت افزایش نرخ بهره  باید محتاطانه عمل کند.
    اما اریک روزنگرن رئیس فدرال‌رزرو بوستون اعلام کرد: بسیار شگفت‌آور است که بازارهای آتی در حال حاضر تنها به یک مرتبه افزایش نرخ بهره اشاره می‌کنند. این پیش‌بینی بسیار بدبینانه است.
    تحلیلگران هشدار دادند که قیمت طلا می‌تواند توسط جریان‌های خروجی از صندوق‌های شمش و تقاضای فیزیکی ضعیف،‌ تحلیل رود. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با افتی 0.29 درصدی در روز دوشنبه به 815.72 تن رسید. این صندوق پس از رسیدن به بالاترین مقدار 2 سال اخیر خود در ماه مارس، هفته گذشته نخستین جریان خروجی خالص هفتگی خود را در سال جاری تجربه کرده بود.
    بر اساس گزارش آژانس خبری نیورایز با استناد به آمار رسمی دولتی، واردات طلای هند در ماه فوریه 34 درصد کاهش داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو