عصر بازار

بانک مرکزی هند نرخ بهره را کاهش داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی هند، نرخ‌های بهره کلیدی را برای نخستین بار در شش ماه اخیر کاهش داد و اعلام کرد که به دنبال وام‌دهی بیشتر است.

بانک مرکزی هند نرخ بهره را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی هند در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد، راگورام راجان، رئیس بانک مرکزی هند نرخ بازخرید معیار را از 6.75 درصد به 6.5 درصد کاهش داد. این مقدار، پایین‌ترین سطح از ماه مارس 2011 بوده است. این اقدام توسط 36 نفر از 42 اقتصاددان بررسی شده توسط بلومبرگ پیش‌بینی شده بود.

    راجان در این بیانیه اعلام کرد: «موضع سیاست پولی همچنان تطبیقی باقی خواهد ماند. خزانه‌داری به مشاهده اقتصاد کلان و توسعه‌های مالی در ماه‌های پیش‌رو ادامه خواهد داد و برای بازکردن فضاهای بیشتر نگاهی نیز به اقدامات سیاسی بیشتر خواهد داشت.»

    در کنار فشار قیمتی،‌ حرکت نارندرا مودی نخست وزیر هند به منظور کاهش کسری بودجه در ماه فوریه،‌ باعث شد تا راجان برای پیوستن به اندونزی و اروپا در سیاست تسهیلی راه خود را باز شده ببیند. سطوح مخازن آب، قیمت جهانی نفت و افزایش پرداخت برنامه‌ریزی‌شده برای کارکنان دولت، امکان کاهش بیشتر نرخ بهره را تعیین می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی