عصر بازار

آمادگی بانک های ایتالیایی برای گشایش اعتبار خریداران کالاهای ایرانی

عصر اعتبار:رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در سایت سوئیفت می توان مشاهده کرد که سوئیفت بانک های ایرانی در آن درج شده است.

آمادگی بانک های ایتالیایی برای گشایش اعتبار خریداران کالاهای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد لاهوتی اظهار داشت: در ارتباط با برخی کشورها تراکنش مالی و نقل و انتقال پولی انجام شده اما در ارتباط با برخی کشورها به ویژه کشورهای اروپایی این نقل و انتقال و تراکنش مالی انجام نشده است.
    وی اضافه کرد: امکان دسترسی به زیرساخت های نرم افزاری و کارگزاری بانک ها در کوتاه مدت وجود ندارد و این طور نیست که فکر کنیم در مدت دو ماه شرایط ما به شرایط عادی قبل از تحریم ها بر می گردد و زمان نیاز است تا این امور مرحله به مرحله پیش برود.
    لاهوتی گفت: در باره حوالجات در معاملات خود با کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، امکان حواله بیش از 50 هزار دلار را تا قبل از اجرای برجام نداشتیم و حتما باید مجوزهای خاص را دریافت می کردیم که بعد از برجام این مجوزها را برداشتند و سقف حواله دیگر برای کالاهای ایرانی وجود ندارد و بانک ها روی اسناد کالاهای ایرانی به خریداران ما اعتبار می دهند که تا قبل از برجام نمی دادند.
    لاهوتی گفت: بانک های ایتالیایی به ما مستقیم از طریق رایانامه پیام دادند که برای گشایش اعتبار به خریداران کالاهای ما تضمین های لازم را بدهند.
    وی افزود: مشکلی که اکنون وجود دارد این است که یک سری از بانک های معتبری که با آمریکا، ارتباطات تجاری بیشتری در مقایسه با ما دارند هنوز کارگزاری های خود را با بانک های طرف ایرانی امضا نکردند که بخشی از کند بودن حرکت در مسیر ارتباطات بانکی به همین علت است.
    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: بانک های معتبر اروپایی برای عادی کردن روابط خود با بانک های ایرانی در حال مذاکره با خزانه داری آمریکا و دریافت مجوزهای لازم هستند و خزانه داری آمریکا هم قول داده که به بانک های اروپایی برای ارتباط با بانک های ایرانی مجوزهای لازم را بدهد.
    لاهوتی ادامه داد: بعد از برجام مبادلات کمتر از 100 هزار دلار و بیشتر از 100 هزار دلار از طریق بانک های ایرانی و ایتالیایی صورت گرفته است و در این باره مشکلی وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.http://telegram.org

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی