عصر بازار

باج‌گیر اینترنتی از ۱۰ کشور دنیا اخاذی کرد

عصر اعتبار- باج‌افزار جدیدی که قادر به دورزنی لایه محافظتی سیستم و نابودی هرگونه اطلاعاتی است ۱۰ کشور جهان را هدف حملات خود قرار داده است.

باج‌گیر اینترنتی از ۱۰ کشور دنیا اخاذی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، باج‌افزارهایی که امروزه در دنیای شبکه اینترنت وجود دارند بسیار پیچیده‌تر از باج‌افزارهای اولیه هستند. این باج‌افزارها با طراحی قوی و پیچیده خود، لایه محافظتی سیستم را دور می‌زنند و می‌توانند هرگونه اطلاعاتی را نابود کنند.

    در دو سال گذشته باج‌افزارهایی نظیر TeslaCrypt ،CryptoWall ،TorrentLocker ،Locky و CTB-Locker با ظاهر و عملکردهای گوناگون در دنیای اینترنت مشاهده شده‌اند. باج‌افزارهایی که امروزه در دنیای اینترنت وجود دارند بسیار پیچیده‌تر از باج‌افزارهای اولیه هستند.

    ولی اکنون فضای مجازی با نوع جدیدی از باج‌افزارها روبه‌رو شده است. این گونه جدید نسخه پیشرفته باج‌افزار CryptoLocker است.

    دنیای مجرمان سایبری همیشه در حال سرمایه‌گذاری به‌منظور تولید گونه‌های جدید و خطرناک‌تری از باج‌افزارهاست.

    نحوه استفاده باج‌افزار CTB-Locker از TOR به‌منظور حفظ گمنامی و عدم شناسایی آن با دیگر باج‌افزارها تفاوت دارد. نکته دیگری که از باج‌افزار CTB-Locker در برابر شناسایی شدن محافظت می‌کند، استفاده آن از بیت کوین به‌منظور تراکنش‌های مالی است.

    نسخه جدید باج‌افزار CTB-Locker فقط وب‌سرورها را مورد حمله قرار می‌دهد.

    با توجه به آماری که شرکت کسپراسکای منتشر نموده است تاکنون نسخه جدید این باج‌افزار توانسته فایل‌های مسیر root مربوط به بیش از 70 وب‌سرور از 10 کشور جهان را به‌طور موفقیت‌آمیز رمز کند. در شکل زیر میزان گسترش این باج‌افزار در کشورهای مختلف جهان نشان داده شده است:

    نکته قابل ذکر این است که شکل، میزان گسترش فعلی باج‌افزار را نشان می‌دهد و امکان آلودگی هر وب‌سرور در هر گوشه‌ای از جهان در زمان‌های آینده وجود دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو