عصر بازار

عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر:

الزام تغییر مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر

عصر اعتبار- عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد برای سرمایه گذاری طلا می خرند و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزده برای خرید طلا مقرون به صرفه نیست.

الزام تغییر مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، احمد وفادار  در مورد قاچاق طلا به کشور اظهار داشت: بر اساس آمارها میزان طلای قاچاق به کشور بین 20 تا 25 درصد برآورد می شود که بخشی از این طلاها ( حدود 150 گرم به صورت قانونی) از طریق مسافران به داخل کشور وارد می شود و مابقی آن نیز از طریق مرزها بخصوص مرزهای جنوبی و از راه آبی وارد کشور می شود.

    وی با اشاره به کشورهای سازنده این طلاها گفت: اغلب این طلاها از کشورهای ترکیه و امارات به همراه مسافر به ایران قاچاق می شوند.

    عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر همچنین در مورد اصلاح مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر خاطر نشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر در این باره طی 5 سال گذشته نشست‌های متعددی با سازمان امور مالیاتی داشته است تا در مورد مالیات بر ارزش افزوده طلا با سایر کالاها نظیر البسه ، خودرو و مبلمان تفاوت قائل شوند.

    وی ادامه داد: بیش از 80 درصد افراد برای سرمایه گذاری طلا می خرند و 9 درصد مالیات بر ارزش افزده برای خرید طلا مقرون به صرفه نیست.

    وفادار افزود: این طرح به صورت آزمایشی در سال 84 مطرح شد و در حال حاضر نیازمند اصلاح است.

    عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر در خصوص دوخت لباس‌های گران قیمت با تزئینات طلا و جواهر نیز گفت: به تازگی در مزون های سطح شهر برای قشر مرفه، دوخت چنین لباس‌هایی مرسوم شده که یک دست لباس آن حدود 2 تا 3 میلیارد تومان برآورد می شود .

    وی گفت: اغلب این طلاها را مزون ها از بازار تهیه می‌کنند که البته نمی توان به این قبیل لباس‌ها به چشم سرمایه نگاه کرد زیرا این لباس ها را نه تنها مزونی که آنرا دوخته نمی خرد بلکه طلافروشان نیز آنرا نمی خرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو