عصر بازار

برای نخستین بار در ۳ سال اخیر رخ داد

افت دارایی بانک‌های خصوصی آسیا

عصر اعتبار- بانک‌های خصوصی بزرگ آسیا نخستین افت دارایی خود را در سه سال اخیر به ثبت رساندند؛ این در حالی است که رشد اقتصادی این منطقه کند، و فشارهای قانونی موجب رد کردن برخی از مشتریان آنها شده است.

افت دارایی بانک‌های خصوصی آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در سال گذشته دارایی‌های کل 20 بانک بزرگ آسیا با افتی 4.2 درصدی به 1.47 هزار میلیارد دلار رسید. همچنین تعداد مدیران ارتباطی نیز با کاهش 1.2 درصدی 5191 نفر اعلام شد. این کاهش،‌ برای نخستین بار در سه سال اخیر و از زمان ثبت آمار توسط این شرکت هنگ‌کنگی رخ داده است.

    این موسسه با استناد به قانون تسلیم مالیاتی آمریکا که برخی از بانکها را از ارتباط با مشتریان خارجی خود دور کرده است به عنوان علت اصلی کاهش دارایی یاد کرده است.

    گروه UBS،‌ سیتی‌گروپ و کردیت بانک سوئیس همچنان از لحاظ دارایی تحت مدیریت در صدر رده‌بندی سال 2015 قرار دارند. بانک‌ها،‌ بانکداری خصوصی را به عنوان تقویت‌کننده درآمد می‌دانند چرا که تعداد افراد ثروتمند در آسیا در حال افزایش است و رشد اقتصادی در این قاره از مابقی دنیا پیشی گرفته است.

    این ناشر بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرد: «خبر خوب این است که اگر یک نقطه روشن در مدیریت ثروت در دنیا وجود داشته باشد؛ آن نقطه آسیاست.»

    سرجیو ارموتی، مدیر اجرای بانک یو‌بی‌اس اعلام کرد که این بانک در نظر دارد تا کارکنان چینی خود در 5 سال آینده 2 برابر کند که بخشی از آن از طریق گسترش کسب‌وکار سرمایه در بزرگترین اقتصاد آسیا خواهد بود. کشوری که هم‌اکنون با سقوط بازار سهام و کندی رشد اقتصادی مواجه است.

    دارایی‌های تحت مدیریت سیتی‌گروپ در سال 2015 و از زمان فروش عملیات مصرف کننده ژاپن با افت 18 درصدی به 210 میلیارد دلار رسیده است. تعداد مدیریت روابط بانک که کارمندان را استخدام کرده و خدمات را به فروش می‌رساند، با افتی 28 درصدی به 325 رسیده است. در کردیت بانک سوئیس،‌ دارایی‌ها با کاهش 2.2 درصدی به 150.6 میلیارد دلار رسیده در حالی که تعداد کارکنان رشدی 14 درصدی داشته است. دارایی‌های بانک یو‌بی‌اس نیز با افزایش0.7 درصدی 274 میلیارد دلار گزارش شده و این در حالی است که کارمندان فروش این بانک با 7.9 درصد کاهش به 1092 نفر رسیده است.

    دویچه بانک آلمان که برخی از کسب‌وکارهای خود را بازسازی کرده است در سال 2015 از رتبه پنجم به رتبه هشتم تنزل داشته و دارایی تحت مدیریت آن از 105 میلیارد دلار به 66 میلیارد دلار تقلیل یافته است. در این رده‌بندی، جولیون بائر رتبه چهارم، DBS‌رتبه پنجم و مرگان استنلی جایگاه ششم را از آن خود کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو