عصر بازار

مالزی خواستار فعال شدن بانک ها برای پشتیبانی از تجارت با ایران شد

عصر اعتبار- سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) روز پنجشنبه از بانک های محلی این کشور خواست از فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری شرکت های مالزیایی در ایران در دوران پساتحریم پشتیبانی کنند.

مالزی خواستار فعال شدن بانک ها برای پشتیبانی از تجارت با ایران شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'ذوالکیفلی محمود' مدیر عامل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی، گفت: تحریم های اقتصادی در خصوص برنامه هسته ای ایران لغو شده است و بانک های محلی باید به فعالیت های تجاری بین مالزی و ایران کمک کنند.
    به نوشته تارنمای 'اتوسان آنلاین'، وی گفت: امکانات و تسهیلات مالی در تجارت برای شرکت های مالزیایی به منظور نفوذ در بازار بسیار مهم است.
    این مقام بلندپایه تجارت خارجی مالزی، گفت: اطلاعات و ادراک منفی از تحریم های اقتصادی می تواند به شرکت های مالزیایی صدمه بزند، زیرا بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و اروپا در حال مسابقه برای تقویت تجارت با ایران هستند.
    وی با تاکید براینکه بازار ایران را نمی توان نادیده گرفت، گفت: در حال حاضر نیز شرکت های آمریکایی و اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در ایران را آغاز کرده اند. این ویترین تعهد بلندمدت نسبت به ایران است.
    مدیرعامل ماترید گفت: بنابراین، بانک های مالزی باید آماده باشند که به شرکت های مالزیایی برای نفوذ در بازار ایران کمک کنند.
    وی پیش بینی کرد ارزش مبادلات ایران و مالزی امسال 15 درصد افزایش یابد و و گفت که برای توسعه مناسبات دوجانبه پس از لغو تحریم ها علاوه بر نیاز به پشتیبانی بانک های محلی، ماترید برنامه های مختلفی برای ترویج تجارت بین دو کشور در بخش نفت و گاز، محصولات غذایی، حمل و نقل را با توجه به ظرفیت های دو کشور دارد.
    وی بر تنوع بخشیدن به شرکای تجاری مالزی از جمله داشتن روابط تجاری نزدیک با ایران تاکید کرد.
    'ذوالکیفلی محمود' مدیر عامل ماترید قرار است ماه آینده میلادی برای مذاکره با طرف های ایرانی به همراه هیاتی اقتصادی به تهران سفر کند.
    روابط تجاری مالزی و ایران سال گذشته میلادی با کاهش حدود 12 درصدی، به یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 487 میلیون دلار) رسید و مالزی یکی از دلایل کاهش واردات از ایران را سقوط بهای نفت اعلام کرد.
    کل واردات مالزی از ایران نیز سال گذشته با کاهش 25.6 درصدی به 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 34 میلیون دلار) کاهش یافت که این رقم در سال پیش از آن 187 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) بود.
    روغن پالم حدود 49 درصد از کل صادرات مالزی به ایران را به خود اختصاص می دهد. مواد شیمیایی 12 درصد و کائوچو طبیعی 11.4 درصد از کل اقلامی است که مالزی به ایران صادر می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی