عصر بازار

حراج صندلی ۴۰۰ هزار دلاری یک نویسنده

عصر اعتبار- صندلی متعلق به «جی.‌کی رولینگ» که در زمان نگارش رمان‌های «هری پاتر» روی آن می‌نشست، به قیمت ۳۹۴ هزار دلار به فروش رسید.

حراج صندلی ۴۰۰ هزار دلاری یک نویسنده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صندلی چوبی که جی.کی رولینگ در زمان نوشتن دو کتاب اول هفت‌گانه «هری پاتر» از آن استفاده می‌کرد، در حراجی نیویورکی به قیمت 394 هزار دلار (278 هزار پوند) خریداری شد.

    این صندلی که قدمت آن به دهه 1930 برمی‌گردد، در زمانی که رولینگ هنوز مشهور نشده بود به همراه سه صندلی دیگر اشتباها برای میز ناهارخوری او تحویل او داده شد. رولینگ روی این صندلی بود که «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری پاتر و صندوقچه اسرار» را به نگارش درآورد.

    به گزارش بی.بی.سی، نویسنده «خلاء تصادفی» و «کرم ابریشم» در نامه‌ای که با صندلی خود همراه کرده، نوشت: مالک جدید صندلی من، من در سال 1995 به اشتباه چهار صندلی برای میز ناهارخوری خود دریافت کردم و این راحت‌ترین آن‌ها بود. به همین دلیل بود که جای نهایی آن شد روبروی دستگاه تایپم تا در زمان نگارش «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری پاتر و صندوقچه اسرار» همراه من باشد. بخش نوستالژیک من برای از دست دادن این صندلی ناراحت است، اما کمرم نه.

    به گفته برگزارکنندگان این حراجی، خریداری ناشناس به قیمتی بسیار فراتر از آنچه انتظار می‌رفت این صندلی را از آنِ خود کرد.

    رولینگ پس از نگارش دو کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (1997) و «هری پاتر و تالار اسرار»، در سال 2002 صندلی‌اش را به یک حراجی کوچک اعطا کرد تا عواید حاصل از آن برای کمک به انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان استفاده شود و در نهایت این صندلی در این حراجی خیریه با قیمتی بیش از 23 هزار دلار به فروش رفت.

    صندلی رولینگ در سال 2009 نیز به صورت اینترنتی به حراج گذاشته شده و مالک کنونی‌اش آن را به قیمتی بالغ بر 29 هزار دلار خرید. این سومین باری بود که این یادمان ادبی از مجموعه داستان‌های معروف «هری پاتر» به فروش گذاشته شد.

    مجموعه رمان «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

    «هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو