عصر بازار

رئیس هیئت ایتالیایی:

تبریز قابلیت های زیادی برای توسعه تجاری با اروپا دارد

عصر اعتبار- رئیس هیئت اقتصادی ایتالیایی با اشاره به لغو تحریم ها و آغاز روابط ایران با غرب گفت: تبریز قابلیت های زیادی برای توسعه ارتباطات تجاری با اروپا دارد.

تبریز قابلیت های زیادی برای توسعه تجاری با اروپا دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، آلدولفو اورسو روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: نظر به اینکه 20 سال عضو پارلمان ایتالیا و هشت سال معاون وزیر اقتصادی بودم، سیستم تولیدی ایتالیا را به خوب می شناسم و این می تواند زمینه های همکاری را تسهیل کند.
    وی با اشاره به ارتباط خود با سفیر ایران در ایتالیا گفت: از سه سال پیش از اتمام تحریم ها اطمینان داشتم و به این خاطر از چند ماه پیش شرکتی را در تهران افتتاح و یک شرکت را در رم راه اندازی کرده ام.
    وی همچنین با اشاره به ارتباط با شرکت های ایتالیایی زیاد در زمینه ساخت و ساز، هتل، بیمارستان، کشاورزی و سیستم های کامپیوتری فعال و علاقمند به فعالیت در ایران افزود: بر این اساس می توانیم همکاری ها و سرمایه گذاری های مناسبی در این خصوص در آذربایجان شرقی انجام دهیم.
    اورسو خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ اقتصادی موقعیت ارزشمندی داشته و از این نظر بسیار مایلم که در تبریز به عنوان قطب اقتصادی حضور و همکاری داشته باشم.
    رئیس هیات اقتصادی ایتالیا با بیان اینکه تبریز به عنوان پایتخت توریسم ایران برای سرمایه گذاری جالب است، افزود: در زمینه ساخت هتل با استانداردهای اروپا و نیز حمل و نقل می توانیم همکاری زیادی داشته باشیم.
    اورسو با بیان اینکه من نماینده بخش راه آهن و خطوط ریلی ایتالیا هستم، خاطر نشان کرد: اعلام می کنم ایتالیا علاقمند به فعالیت در این بخش در استان آذربایجان‌شرقی است و در همین خصوص با مدیرکل راه آهن آذربایجان‌شرقی نیز دیدار می کنم.
    وی ادامه داد: در زمینه پسماند زباله، انرژی های نو، تولید برق، تصفیه آب، کشاورزی و نساجی شرکت های بزرگ و خوبی داریم و سرامیک ایتالیا رتبه اول جهان را داراست.
    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به گذشته تاریخی و اقتصادی تبریز و اینکه در گذشته های دور جاده ابریشم از این شهر به اروپا گذر می کرد، گفت: از این نظر تبریز دارای اهمیت اقتصادی و تجاری بوده و مراودات تجاری اروپا با این شهر برای آنها سودمند خواهد بود.
    محمدصادق پورمهدی با اشاره به دانشگاه های متعدد و ممتاز و 200 هزار دانشجو و صنایع غذایی پیشرفته در تبریز افزود: در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی و صنعت آماده همکاری با شرکت های ایتالیایی هستیم.
    وی با بیان اینکه ما مسئولان دولتی فقط زمینه را برای همکاری بخش خصوصی با شرکت های ایتالیایی هموار می کنیم، خاطر نشان کرد: در زمینه توریسم، هتل سازی، تصفیه آب و تولید انرژی بسترهای مناسبی برای فعالیت شرکت های ایتالیایی در ایران وجود داشته و آماده همکاری در این زمینه ها هستیم.
    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی پیش شرط همکاری با شرکت های اقتصادی ایتالیایی را ورود دانش همراه با تکنولوژی به ایران و تبریز اعلام کرد و گفت: همچنین در زمینه خودروسازی آماده ایم خودروهای خوبی با برند ایتالیا در تبریز تولید کنیم.
    هیئت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایتالیایی روز پنجشنبه با اعضای اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی آذربایجان ‌شرقی دیدار و راههای همکاری را بررسی کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو