عصر بازار

اطلاعیه بانک مرکزی

افزایش سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج

عصر اعتبار- تاکنون حدود ۷۵۰ هزار حساب در تعاونی اعتبار ثامن‌ الحجج با ارزشی بیش از ۹ هزارمیلیارد ریال تعیین تکلیف شده است.

افزایش سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ساماندهی تعاونی پیش گفت به شرح زیر می باشد:

    -  از آغاز اردیبهشت ماه سال جاری سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعاونی یادشده  به 350 میلیون ریال برای هر مشتری افزایش خواهد یافت. در مورد ارقام بالاتر نیز در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

    - آن دسته از سپرده گذاران تعاونی مذکور که در مقابل سپرده خود تسهیلات نیز اخذ کرده اند و مانده طلب ناشی از تهاتر تسهیلات و سپرده های آنان حداکثر تا سقف 350 میلیون ریال می باشد،‌ می‌توانند بدون توجه به سقف سپرده، پس از اخذ گواهی تسویه از تعاونی برای دریافت وجوه مربوطه به بانک عامل مراجعه کنند.

    - پس از تعیین تکلیف حساب های تا سقف 500 هزار ریال، حساب های تا سقف ‌20 میلیون ریال نیز که صاحبان آن ها تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری برای تسویه حساب به تعاونی مراجعه نکنند، بسته خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که وجوه مربوطه به این حساب ها در حساب متمرکزی در بانک عامل نگهداری و  برای بازپرداخت به مشتریان هنگام مراجعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    - اشخاص حقیقی خارجی ‌مجاز که در تعاونی مذکور دارای حساب و سپرده هستند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک ‌لازم پس از بستن حساب در تعاونی و دریافت گواهی تسویه، برای دریافت وجوه حساب های خود تا سقف 50 میلیون ریال به بانک عامل مراجعه کنند.

    - به منظور نظارت دقیق بر اقساط دریافتی از محل تسهیلات تعاونی و استفاده از وجوه آن در پرداخت مطالبات سپرده گذاران، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، دریافت اقساط از مشتریان در بانک عامل امکان پذیر خواهد شد. بر این اساس لازم است تسهیلات گیرندگان از تعاونی با دریافت خلاصه پرونده تسهیلاتی خود از تعاونی، برای پرداخت اقساط و منظور نمودن مبالغ پرداختی درخلاصه پرونده تسهیلاتی خود، به بانک عامل مراجعه کنند.
    بدیهی است پرداخت اقساط مشتریان از تاریخ مقرر تنها در بانک عامل مورد پذیرفتی است.

    روابط عمومی
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو