عصر بازار

یک بانک سرمایه‌گذاری اعلام کرد:

وام‌های بازپرداخت نشده همچنان چالشی برای چین باقی‌ خواهد ماند

عصر اعتبار- مدیر اجرایی بانک HSBC اعلام کرد: چین برای حل چالش پیشروی خود در خصوص وام‌های سوخته (بازپرداخت نشده) در بانک‌های داخلی نیاز به ترکیبی از اقدامات مختلف دارد.

وام‌های بازپرداخت نشده همچنان چالشی برای چین باقی‌ خواهد ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، استیوارت گالیور، رئیس بانک سرمایه‌گذاری HSBC در هنگ‌کنگ بدون ارائه جزئیات اعلام کرد؛ تبدیل بدهی به سهام و تبدیل وام‌های غیرقابل بازگشت به اوراق بهادار بخشی از فرایند حل «‌ آهسته و پیوسته» این معضل خواهد بود.

    بالاترین سطح از وام‌های سوخته چین در یک دهه اخیر به شدت در تفکر گالیور برای اضافه کردن چهار هزار شغل از بانکداری خرد به مدیریت سرمایه‌گذاری وجود دارد. این بانک سرمایه‌گذاری مستقر در لندن،‌ در میان رکود اقتصادی چین، سرعت استخدام خود را آهسته خواهد کرد ولی HSBC استراتژی خود را تغییر نخواهد داد.

    رئیس بانک HSBC اعلام کرد: «حضور چین در گروه 20 این کشور را قادر خواهد ساخت تا با بسیاری از چالش‌های خارجی مقابله کند. در عین حال، زیرساخت‌های اقتصاد چین همچنان قوی باقی مانده است. پکن ابزار کافی برای پشتیبانی از رشد را دارد. »

    اظهارات وی در حالی است که در میان کندی رشد اقتصادی و حرکت دولت به سمت کاهش ظرفیت مازاد تولید کارخانه‌ها،‌ سیاستگذاران چینی راه‌هایی را برای پاکسازی وام‌های بد بانکی در نظر گرفته‌اند. در کنگره ملی مردم چین در ماه گذشته، لی کی کیانگ نخست وزیر چین ایده استفاده از تعویض بدهی-سهام را ارائه داد که در اواخر دهه 1990 به منظور کم کردن بحران بانکداری به کار گرفته شده بود.

    گالیور گفت:‌ « بدهی‌های سوخته در حال ظهور همچنان به عنوان یک چالش باقی مانده است و دولت به ترکیبی از رویکردهای کهنه و نو برای مرتفع ساختن این معضل نیازمند خواهد داشت.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو