عصر بازار

دستگیری کلاهبردار ارزی تلگرام

عصر اعتبار- ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، فردی را که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

دستگیری کلاهبردار ارزی تلگرام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا شهریاری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان در این باره اظهار داشت: شکایتی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی، وی را فریب داده و مبلغ یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است، طرح شد که بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

    شاکی در اظهارات خود بیان داشت: مدتی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، یک آگهی مبنی بر فروش ارز با قیمت کمتر از نرخ بازار مشاهده کردم که توجهم را جلب کرد و با صاحب آگهی تماس گرفتم که پس از تماس با صاحب آگهی و دریافت مدارک کسب و کارش به وی اعتماد و مبلغ یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگو نبود».

    شهریاری خاطرنشان کرد: مأموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان درباره این پرونده عنوان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

    شهریاری ضمن اشاره به اینکه مدارکی که توسط متهم به مشتریان برای جلب اعتماد آنها ارائه شده جعلی بوده است، یادآور شد: امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی، شاهد این هستیم که بسیاری از کسبه ‌در این فضا اقدام به تبلیغات انبوه و جذب مشتری می‌کنند اما در این میان افراد کلاهبرداری نیز هستند که برای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود تبلیغات کذب انجام می‌دهند، بنابراین خود کاربران باید هنگام مشاهده این آگهی‌ها، با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو