عصر بازار

همتی در گفتگو با عصر اعتبار اعلام کرد:

روابط سوئیفتی، شیرین ترین پیامد برجام

عصر اعتبار- ۷ مهر ماه سال ۱۳۹۲ تصدی بزرگترین بانک کشور بر عهده عبدالناصر همتی گذاشته شد. وی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده و یکی از معدود اساتید تدریس کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه های ایران است.

روابط سوئیفتی، شیرین ترین پیامد برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی با 55 سال سن، درجه دکترای اقتصاد خود را در سال 1372 از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرده است.
    همتی دارای تالیفات و پژوهش های زیادی در رشته اقتصاد است که مهمترین آنها کتاب "اقتصاد کلان، مقدمه ای بر سیاست های پولی و مالی" است. عبدالناصر همتی از سال 1373 تا 1385 طی سه دوره به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه خدمت کرد و نقش کلیدی در طراحی و اجرای سیاست های آزاد سازی و خصوصی سازی در صنعت بیمه داشت به نحوی که در این زمینه از وی به عنوان پدر بیمه های خصوصی یاد شده است.
    وی از سال 1380 تا کنون به مدت شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکائی آسیائی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد -  اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را برعهده دارد که با رای مستقیم روسای بیمه 10 کشور مهم آسیائی به این سمت انتخاب شده است.
    از جمله اقدامات موثر وی را می توان هنگام مدیرعاملی اش در بانک سینا دانست. همتی طی این دوره از مدیریت خود، تلاش های بسیاری در جهت لغو تحریم های بانک سینا  داشت که منجر به خارج شدن  این بانک با رای دادگاه عالی اروپا از فهرست تحریم اتحاد اروپائی شد.
    بنابراین و با اشراف همتی بر بازار پولی و مالی کشورمان است که  وی  در گفتگویی با پایگاه خبری عصر اعتبار فضای ایجاد شده از برجام را برای اقتصاد ایران مطلوب می داند و این موضوع را یک رخداد شیرین برای فعلان اقتصادی ارزیابی کرده است.
    این فعال صنعت بانکداری ایران، متصل شدن بانک ملی به سوئیفت و 17 شعبه خارجی را یکی از پیامدهای شیرین برجام برای بانک ملی می داند و تاکید می دارد: تا به امروز حدود 2900 پیام از طریق سوئیفت ارسال شده و همچنین مقدمات کار مبادله با 62کارگزار خارجی را هماهنگ کرده ایم
    همتی یادآور می شود :لغو تحریم ها تنها برای فعالان اقتصادی و بانک ملی مفید و موثر نبوده است بلکه این رخداد طی مدت زمان کوتاهی، اثر خود را بر تمامی بخش هایی که مانند حلقه های متصل به یک زنجیر هستند؛ نشان خواهد داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی