عصر بازار

ایمیدرو در سالی گذشت:

انعقاد تفاهم نامه های همکاری در زمستان ۹۴

عصر اعتبار- ایمیدرو در زمستان سال گذشته ۳ تفاهم نامه سرمایه گذاری به شرکت های بین المللی و ۲ تفاهم نامه همکاری با سازمان های داخلی منعقد کرد.

انعقاد تفاهم نامه های همکاری در زمستان ۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای معدن، ایمیدرو در زمستان 94 بسته سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به کشورهای ایتالیا، فرانسه و چین ارائه داد و در همین ایام، تفاهم نامه سرمایه گذاری با شرکت بین المللی ساینو استیل برای اجرای سه طرح آلومینا، آلومینوم و نیروگاه در ایران منعقد کرد که بر اساس آن، قرار است طرحی برای تولید کارخانه آلومینا با ظرفیت 1.6میلیون تن،‌ شمش آلومینیوم 350هزار تنی و پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی اجرا شود. از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ایمیدرو طی مدت مذکور، «امضای تفاهم نامه با شرکت اسپانیایی اس. ال. ام برای تولید سوخت سازگار با محیط زیست با استفاده از زغال سنگ» و  «امضای تفاهم نامه با گروه فیوْز فرانسه از بزرگ ترین شرکت های صنعتی دنیا برای ایجاد کارخانه تولید آند برای صنعت آلومینیوم» بود. در همین مدت، کشور چک برای اجرای طرح های نیروگاهی در ایران اعلام آمادگی کرد.

    همچنین طی زمستان گذشته، ایمیدرو 2 تفاهم نامه همکاری با سازمان های «انرژی اتمی» برای فعالیت های اکتشافی در نقاط زیر پوشش این مجموعه و «حفاظت محیط زیست» برای ارتقای استانداردهای زیست محیطی امضا کرد.

    از اقدامات مهم دیگر ایمیدرو در سه ماهه آخر 94، «رونمایی از شمش میش‌میتال حاوی 4 عنصر نادر خاکی (سریم، لانتانیوم، نئودینیوم و ایتریم)»، «رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی اکتشافی ایمیدرو (GIS )» و «تاسیس شرکت پرشین متالیک با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی» بود.

    از دیگر رویدادهای زمستان 94 در بخش معدن و صنایع معدنی، حضور و سخنرانی رئیس هیات عامل ایمیدرو در 2 همایش داخلی شامل «سمپوزیوم فولاد و اعلام خبر کشف 400 میلیون تن ذخایر جدید سنگ آهن در کشور» و «ششمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» و نیز برگزاری 3  همایش یا گردهمایی شامل «همایش HSE در ایمیدرو»، «برگزاری نشست با حضور دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و دکتر ستاری معاون فناوری رییس جمهور» و «برگزاری سومین گردهمایی مدیران ایمیدرو با حضور آقایان دکتر غلامحسین دوانی، نویسنده و مولف مجموعه قوانین مالیات های مستقیم در سال 94 و دکتر طهماسب مظاهری، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی، چشم انداز اقتصاد ایران» بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی