عصر بازار

مدیرکل بدهی‌های وزارت اقتصاد خبر داد

انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و اسناد خزانه در سال ۹۴

عصر اعتبار- مدیرکل بدهی‌های وزارت اقتصاد گفت: به غیر از انتشار نیمی از صکوک اجاره، ارقام اسناد خزانه و اوراق مشارکت در بودجه ۹۴ به طور کامل منتشر شد.

انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و اسناد خزانه در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهدی بنانی با اشاره به عملکرد 12 ماهه دولت برای انتشار اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی و صکوک اجاره اظهار داشت: با توجه به ظرفیت 5 هزار میلیارد تومانی انتشار اسناد خزانه در بودجه سال 94 این اسناد به صورت کامل منتشر شد.

    مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد با بیان اینکه تمام ظرفیت 5 هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت منتشر شده است، گفت: این اوراق برای بدهی وزارت نیرو و راه و شهرسازی منتشر شد.

    وی تاکید کرد: همچنین سهم صکوک اجاره در قانون بودجه، هزار میلیارد تومان بود که 500 میلیارد تومان آن منتشر شد.

    بنانی با تاکید بر اینکه برای اولین بار در کشور صکوک اجاره در دولت منتشر شد، تصریح کرد: براساس قانون، این اوراق با ضمانت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بابت پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و شرکت هواپیمایی ماهان پرداخت شد.

    مدیرکل مدیریت بدهی‌های وزارت اقتصاد با اشاره به پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 95 در زمینه انتشار اوراق تصریح کرد: در لایحه بودجه برای اوراق مشارکت 5 هزار میلیارد تومان و 7 هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی با سررسید یک تا 3 سال برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت واقعی با فروش (یارانه) پیش‌بینی شده است.

    وی ادامه داد: همچنین در مجلس پیشنهاد شده تا علاوه بر رقم پیش‌بینی دولت، 10 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه برای تخصیص‌های اولویت‌دار سازمان مدیریت در سال 95 اجرایی شود.

    این مقام مسئول افزود: اسناد خزانه به عنوان ابزار نقدینگی دولت محسوب می‌شود که در زمان کمبود نقدینگی، این اوراق منتشر خواهد شد.

    بنانی در مورد پیش‌بینی صکوک اجاره در لایحه بودجه سال 95 نیز گفت: 15 هزار میلیارد تومان صکوک اجاره در لایحه پیش بینی شده که البته با آنچه در سال 94 مصوب شد، متفاوت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو