عصر بازار

دیوید کامرون صورت وضعیت درآمدی‌اش را منتشر کرد

عصر اعتبار- دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس شامگاه شنبه به دنبال فشار افکار عمومی و احزاب مخالف، مجبور به انتشار صورت وضعیت مالیاتی و درآمدی اش شد.

دیوید کامرون صورت وضعیت درآمدی‌اش را منتشر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، براساس برگه مالیاتی و فهرست درآمدی که کامرون منتشر کرده، او در سال مالیاتی 2015 - 2014 میلادی بیش از 200 هزار پوند درآمد داشته و در حدود 76 هزار پوند هم مالیات پرداخت کرده است.

    براساس صورت وضعیت درآمدی دیوید کامرون، او علاوه بر 142 هزار و 500 پوند حقوق نخست وزیری در سال مالیاتی یادشده حدود 47هزار پوند هم از محل سهام پنجاه درصدی اش در ملک خانواده ای خود در 'ناتینگ هیل' به دست آورده است.

    در اسناد برگه مالیاتی نخست وزیر انگلیس آمده است او در سال مالیاتی گذشته 200 هزار 307 پوند درآمد داشته و در برابر 75 هزار و 898 پوند مالیات پرداخت کرده است.

    انتشار عمومی مدارک مالیاتی کامرون پس ازآن صورت گرفت که او روز شنبه در جریان سخنرانی اش در نشست بهاره حزب محافظه کار در لندن گفت باید در مقابل جنجال های مربوط به مسائل مالی اش 'بهتر' عمل می کرده است.

    کامرون در این نشست گفت: «هفته فوق العاده ای نبود. می دانم که می بایست و می توانستم این موضوع را بهتر مدیریت کنم. از شماره 10 داونینگ (دفتر نخست وزیری) و مشاورانم انتقاد نکنید. من را سرزنش کنید این خطا از من سرزده و از آن درس گرفته ام.»

    نخست وزیر انگلیس همچنین روز شنبه دستور تشکیل ستادی جدید برای تحقیق در مورد اتهام های فرار مالیاتی را صادر کرد.

    به دنبال افشای اسناد مربوط به سابقه فعالیت های مالی و سرمایه گذاری پدر دیوید کامرون، در گریزگاه های مالیاتی، فشار بر کامرون برای انتشار جزئیات وضعیت مالیاتی خود و اعضای خانواده اش افزایش یافته بود.

    هزاران تظاهرکننده روز شنبه در جریان تظاهراتی در قلب لندن خواستار استعفای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به دنبال افشای مسایل مالی وی و خانواده اش، شدند.

    تظاهرکنندگان ضمن تجمع در برابر ساختمان نخست وزیر ( داونینگ استریت ) و مقر حزب محافظه کار در مجاور میدان پارلمان، شعارهایی را علیه دیوید کامرون و ضرورت استعفای وی سر دادند.

    اسناد شرکت حقوقی پانامایی موساک فونسکا که به ' اوراق پاناما' مشهور شده اند نشان می دهد که 'یان کامرون' پدر نخست وزیر انگلیس ضمن ارتباط با شرکت موساک فونسکا، با ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری در باهاماس تحت عنوان شرکت 'هلدینگ بلیرمور'، یکی از مخفیانه ترین روش های تجارت برون مرزی را به منظور فرار مالیاتی به کار گرفته بود.

    به نوشته روزنامه گاردین، شرکت بلیرمور در طی 30 سال گذشته حتی یک پنی بابت سودهایی که کرده در انگلیس پرداخت نکرده است.

    یان کامرون، پدر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در سال 2010 میلادی درگذشت.
    دیوید کامرون، روز پنجشنبه گذشته اعتراف کرد که همراه همسرش در صندوق سرمایه گذاری که پدرش سهام داشته اند، ولی این سهام را در سال 2010 میلادی قبل از رسیدن به مقام نخست وزیری به قیمت 30 هزار پوند فروخته اند.

    دیوید کامرون در گفت وگو با شبکه 'آی تی وی نیوز' گفت: «من و سامانتا یک حساب بانکی مشترک داریم. پنج هزار سهم از شرکت بلیرمور در اختیار داشتیم که در ژانویه سال 2010 میلادی به ارزش سی هزار پوند فروختیم و مالیاتش را هم پرداختیم. مالیات بر درآمد حاصل از سود سهام را پرداخته ام. اما مقدار مالیات بر سود سرمایه کمتر از سقف مشمول پرداخت مالیات بوده و از این جهت مالیات بر سود سرمایه اصلی را پرداخت نکرده ام. این امر در مورد تمام مالیات ها در انگلستان صادق است.
    جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در انتقاد از دیوید کامرون گفته که او «مردم را فریب داده» و اعتماد مردم انگلستان از نخست وزیر سلب شده است.

    براساس نظرسنجی شبکه اسکای نیوز ، 57 درصد از مردم گفته اند که میزان اعتمادشان به کامرون نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو