عصر بازار

وزیر بهداشت خبر داد

اجرای بیمه معتادان؛ بزودی

عصر اعتبار- وزیر بهداشت ضمن بازدید از مراکز بهاران منطقه ۱۲ از حل موضوع بیمه معتادان خبر داد و افزود: این بیمه به زودی اجرا خواهد شد.

اجرای بیمه معتادان؛ بزودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی، پس از بازدید از مرکز بهاران منطقه 12 و مجتمع خلاقیتی - مهارتی صبح رویش در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران شهروندانی نوع‌دوستند که قطعا برای کمک به یکدیگر پیشگام هستند. شهرداری تهران در خصوص محله هرندی اقدامات خوبی انجام داده در حالی که مسوولیتی در این رابطه نداشته است.

    وی به ایجاد مجتمع صبح رویش ویژه کودکان کار اشاره کرد و افزود: ایجاد چنین مجتمعی وظیفه دستگاه آموزشی کشور بوده، اما شهرداری ورود بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

    وزیر بهداشت افزود: شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر با افتتاح مراکز بهاران، گام موثری در حل معضلات اجتماعی برداشته است. وزارت بهداشت نیز با توجه به ظرفیت خود تمهیداتی برای ارائه خدمات درمانی افراد حاضر در مراکز بهاران در نظر خواهد گرفت. در حال حاضر 44 مرکز توسط شهرداری تهران راه‌اندازی شده که وزارت بهداشت مسائل پزشکی، درمانی و روانشناسی آنها را تامین خواهد کرد.

    جای خالی معتادان در ردیف‌های بودجه‌ای
    هاشمی به محدودیت‌های بودجه‌ای کشور اشاره کرد و افزد: متاسفانه در هیچ یک از ردیف‌های بودجه‌ای منابعی برای ارائه خدمات به معتادان دیده نشده است و همه اقدامات انجام شده برحسب وظایف انسانی بوده است.

    ناراحتی وزیر بهداشت از چهره شهر به دلیل معتادان
    ستاد مبارزه با موادمخدر پاسخ دهد
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چهره شهر به دلیل وجود معتادان متجاهر شایسته است یا خیر؟ ضمن ابراز ناراحتی از چهره شهر، گفت: مسوولان در گذشته و طی 30 سال پس از انقلاب باید به این سوال پاسخ دهند که چرا چهره شهر به این شکل در آمده است. من به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کنم اما ستاد مبارزه با موادمخدر سال‌هاست که فعال است، اما آیا تعداد معتادان کاهش یافته است. باید به این سوال پاسخ دهند؟

    وزیر بهداشت ادامه داد: باید به دنبال علت‌ها و ریشه‌ها برویم تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم. قطعا باید از کمک مردم، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در حل این مشکل استفاده کنیم. جلب مشارکت های مردمی برای مشکلات اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. دولت نیز فضای لازم را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

    به گزارش ایسنا، هاشمی در جریان بازدید از مرکز بهاران منطقه 12 با مددجویان حاضر در این مرکز به گفت‌وگو نشست و به آنها وعده ارائه خدمات درمانی به ویژه در حوزه دندانپزشکی و چشم‌پزشکی را داد و تاکید کرد: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از معاینه‌های پزشکی، در صورت نیاز به مراکز بیمارستانی اعزام می‌شوند تا در آنجا سیر تکمیلی درمان برای آنها اجرایی شود. بسیاری از افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از طی یک دوره ترک اعتیاد، دچار بیماری‌های چشمی و دندانپزشکی می‌شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو