عصر بازار

ابراز اطمینان از توسعه و تقویت حسابرسی مالی ایران و اتریش

عصر اعتبار- روسای دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و اتریش دقایقی قبل در محل دیوان محاسبات کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابراز اطمینان از توسعه و تقویت حسابرسی مالی ایران و اتریش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امین حسین رحیمی با تشکر از حضور رئیس دیوان محاسبات اتریش در کشورمان گفت: این جلسه فرصتی خوبی برای تقویت روابط دیوان محاسبات دو کشور و ارتقاء روابط حسابرسی دیوان محاسبات ایران و سازمان بین‌المللی موسسات عالی حسابرسی (اینتوسای) است.

    رئیس دیوان محاسبات کشورمان ابراز اطمینان کرد: سفر رئیس دیوان محاسبات اتریش به ایران مطمئناً موجب توسعه روابط ایران و اتریش خواهد شد.

    رحیمی تصریح کرد: طی مدت حضور هیات دیوان محاسبات اتریش در ایران قطعاً با فرهنگ مردم ایران‌زمین بیشتر آشنا خواهید شد و مطمئن خواهید شد که اظهارات برخی کشورها به ویژه مسوولان آمریکایی درباره ایران، دروغ است.

    وی ادامه داد: اتریش کشور مهمی در اتحادیه اروپاست و جزو اولین کشورهایی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 را به رسمیت شناخت. روابط ایران و اتریش سابقه 400 ساله دارد.

    رحیمی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران را دارای نظام مستقل قضایی دانست که رئیس آن مستقیماً توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود.

    ژوزف موزر نیز در این دیدار نسبت به تقویت روابط دوجانبه ایران و اتریش و ارتقاء روابط حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین‌المللی موسسات عالی حسابرسی (اینتوسای) ابراز امیدواری کرد و افزود: در دوران پرچالشی در سراسر جهان هستیم و امیدوارم موسسات عالی حسابرسی کشورها بتوانند به مهار این چالش‌ها کمک کنند.

    دبیرکل سازمان اینتوسای با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: روابط طولانی و تاریخی ایران و اتریش در سطح بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه از دیرباز تاکنون وجود داشته است. بنده با مطالعاتی که درباره دیوان محاسبات ایران داشته‌ام متوجه اقدامات خوب این موسسه حسابرسی دولتی که بیش از 100 سال سابقه کاری دارد، شدم. همچنین این موسسه حسابرسی دولتی را از نظر استقلال و شفافیت و تمرکز در مسائل آموزشی در وضعیت خوبی می‌دانم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو