عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تصویب لایحه بودجه ۹۵ تا دوهفته دیگر

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حداکثر دو هفته زمان برای تصویب بودجه ۹۵ نیاز است، گفت: برنامه ششم توسعه در مجلس نهم بررسی و تصویب خواهد شد.

تصویب لایحه بودجه ۹۵ تا دوهفته دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ایرج ندیمی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه‌های برنامه ششم توسعه اظهار داشت: این جلسات با حضور مسئولان سازمان مدیریت، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود و در کارگروه فنی و زیربنایی چند مواد برنامه ششم به تصویب رسید.

    عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به اینکه جلسه اول هفته گذشته برای بررسی برنامه ششم برگزار شد، گفت: در جلسه دیروز راجع به صندوق توسعه ملی و مصارف آن و نیز برنامه 3 و 5 ساله صندوق توسعه ملی جمع‌بندی شد.

    ندیمی گفت: طبق قوانین هرگونه مصارف تکلیفی از سوی دولت و مجلس برای صندوق توسعه رد شده، بنابراین مصارف را لزوما مسئولان صندوق به عاملیت هیأت امنا تصویب می‌کنند.

    وی در مورد رویکرد درآمدی به منابع نفت بیان داشت: به جهت قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و واریز 30 درصد به صندوق و 2 درصد مناطق محروم مقرر شد، در جلسه بعدی در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

    ندیمی در مورد اینکه برخی نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس سند ارائه شده توسط دولت را برنامه ششم نمی‌دانند، عنوان کرد: این موضوع در جلسه قبلی کمیسیون تلفیق بحث شد و با توجه به جداول، احکام و پیوست‌هایی که وجود دارد، آنچه دولت ارائه کرده را به عنوان برنامه ششم پذیرفتیم و قرار شد اسناد پشتیبان نیز ارائه و به عنوان قانون برنامه مدنظر باشد.

    عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تاکید کرد: در همین راستا کارگروه‌هایی برای تنقیح و یا الحاق مواد برنامه و اسناد پشتیبان تشکیل شده است.

    وی با اشاره به اینکه کارگروه‌ها باید تا پایان هفته جاری گزارش خود را ارائه دهند، بیان داشت: همزمان با بررسی بودجه 95 قرار است، لایحه برنامه ششم نیز به صحن مجلس برای بررسی بیاید. احکام تنفیذی و تکراری در برنامه نخواهد آمد و بررسی برنامه در مجلس نهم به پایان می‌رسد.

    به گفته ندیمی، بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم وجود دارد و مشکلی برای این موضوع نیست.

    وی در مورد بررسی لایحه بودجه 95 اظهار داشت: با توجه به کاهش مواد و توافقات صورت گرفته حداکثر 2 هفته دیگر بودجه مصوب و به دولت می‌رود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی