عصر بازار

خرید کردن با گرفتن عکس سلفی تا یک سال دیگر

عصر اعتبار- اگر دوست دارید هزینه خرید انواع کالا و خدمات را با لبخند زدن در برابر دوربین گوشی بپردازید تنها باید یک سال دیگر صبر کنید، زیرا اپل، گوگل، آمازون و مسترکارت در این زمینه به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند.

خرید کردن با گرفتن عکس سلفی تا یک سال دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اینورس، آمازون و مسترکارت در حال همکاری با یکدیگر به منظور راه اندازی سیستم تایید خرید جدیدی از طریق سلفی گرفتن در برابر دوربین گوشی هستند.

    گوگل هم به همین منظور برنامه ای موسوم به Hands Free را طراحی کرده و اپل هم طبق معمول به طور مخفیانه برنامه های خود در این زمینه را پی می گیرد. فناوری های مورد استفاده بدین منظور محدود به شناسایی چشمان کاربران نبوده و از قابلیت های فراوانی برای تشخیص تمامی ویژگی های چهره افراد برخوردارند.

    پیشرفت های یاد شده باعث خواهد شد تا چند سال دیگر در فروشگاه های بزرگ به جای صندوق دارهای دریافت کننده پول شاهد نصب دوربین هایی باشیم که کاربران با قرار گرفتن در برابر آنها و پلک زدن یا چشمک زدن هویت خود را تایید کرده، هزینه خرید اقلام مختلف را می پردازند و سپس از فروشگاه خارج می شوند.

    پیش بینی می‌شود جایگزینی این فناوری با استفاده از پول نقد و کارت های اعتباری برای خرید، اشتیاق مردم به خرید کردن را افزایش دهد و عرصه تجارت الکترونیک را بهبود ببخشد. کاربران برنامه Hands Free گوگل که به همین منظور طراحی شده بعد از تکمیل خرید باید بگویند من با گوگل می پردازم. سپس صندوق دار نمایه کاربر برنامه یاد شده را در Hands Free مشاهده کرده و هویت وی را تایید می کند. بدین شکل فرایند پرداخت نهایی می شود. این خدمات هم اکنون به طور آزمایشی در برخی شعب مک دونالد در حال ارائه است.

    تایید خبر خرید شرکت Emotient توسط اپل هم نشان می دهد که ارزشمندترین شرکت فناوری دنیا به مقوله مذکور بی توجه نیست. Emotient شرکتی نوپاست که در زمینه تولید تجهیزات شناسایی چهره و احساسات تخصص دارد.

    در حالی که برخی کارشناسان در مورد میزان امنیت این سیستم ها در برابر حملات هکری و حفظ امنیت شخصی و داده های خصوصی کاربران از این طریق تردید دارند، گمانه زنی ها حاکیست استفاده از چنین سیستم هایی از سال 2017 به تدریج فراگیر خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو