عصر بازار

روند کند بهبود اقتصاد جهان

عصر اعتبار- «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول (FMI) معتقد است روند بهبود اقتصاد جهان در مقابل خطرات رو به افزایش ناشی از کسادی چین و اکثر کشور‌های توسعه‌یافته، بسیار کند و شکننده است.

روند کند بهبود اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فرصت امروز، وی می‌گوید: «خبر خوب این است که فرآیند ترمیم اقتصاد جهانی در حال تداوم است، ما پیشرفت کرده‌ایم و در وضعیت بحران به سر نمی‌بریم. خبر کمتر خوب آن است که این بهبودی بسیار آهسته و کند است و نیز مخاطراتی که حیات و تداوم عملیات ترمیم را تهدید می‌کند افزایش یافته است.»

    قرار است صندوق بین‌المللی پول از پیش‌بینی جدیدی از رشد جهانی در نشست بهار خود در واشنگتن پرده برداری کند. لاگارد می‌گوید: «قرار نیست هیچ آماری فاش شود اما یک تجدید نظر ناچیز در ارتباط با بازبینی پیشین وجود خواهد داشت و انتظار می‌رود که رشد تولید ناخالص داخلی جهان معادل 3.4 درصد در سال 2016 باشد.»

    لاگارد در سخنرانی خود با اشاره به کسادی چین، کاهش هزینه کالا‌های اولیه و بهبود ضعیف‌تر از انتظار در بسیاری از کشور‌های ثروتمند تایید کرد که «پویایی رشد اقتصادی» از بین رفته است. بنا بر نظر وی، عدم اطمینان در اقتصاد همچنین با تهدید تروریسم، سکوت فراگیر، جنگ‌ها و آزار و اذیت‌هایی که مردم را مجبور به ترک وطن‌شان می‌کند تشدید می‌شود.

    در مواجهه با این وضعیت، لاگارد در نظر دارد صندوق بین‌المللی پول را در حالت آماده‌باش و نه هشدار قرار دهد و بار دیگر قدرت‌های بزرگ جهان را به سرعت بخشیدن در روند اصلاحات ساختاری با ادامه دادن به سیاست‌های پولی تطبیقی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها فرا‌خواند. در حالی که کشور‌های اصلی صنعتی و در حال ظهور، چهاردهم و پانزدهم آوریل به منظور تامین مالی G20 در واشنگتن گرد هم می‌آیند،

    لاگارد تاکید می‌کند که به اقدامات قاطع نیازمند است. وی همچنین در برابر وسوسه‌های سیاست‌های حمایت از تولیدات داخلی در زمانی که مدعیان در برابر رقبای کاخ سفیدی شان انتقاد‌هایی علیه تجارت آزاد ایراد می‌کنند و نیز زمانی که بحران مهاجران، رفت‌و‌آمد آزادانه در اروپا را مختل کرده است هشدار می‌دهد.

    او می‌گوید: «برای بعضی‌ها، راه حل در رویکردی داخلی، بستن مرز‌ها و حلقه زدن به دور خودشان با هدف حمایت از تولیدات داخلی شان است. همان‌طور که تاریخ بار‌ها نشان داده است، این یک جهت‌گیری تراژیک است.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو