عصر بازار

سرمایه‌گذاران، ایران را امیدبخش‌ترین اقتصاد نوظهور دنیا می‌دانند

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی، ایران را امیدبخش‌ترین اقتصاد نوظهور دنیا می‌دانند و البته باید هوشیار بود تا به بهترین شکل از اولویت‌ها بهره گیریم.

سرمایه‌گذاران، ایران را امیدبخش‌ترین اقتصاد نوظهور دنیا می‌دانند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مجید موافق قدیری با تشریح دستاوردهای سفر به اتریش گفت: کشور در زمان تحریم، دوران سختی را گذرانده و تحریم باعث شده که ورود تکنولوژی و فناوری‌ها نو در صنعت دامپروری و خوراک دام که از صنایع استراتژیک و با اهمیت کشور است، قطع شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به استقبال بسیار گرم و اعتماد یافته طرف اتریشی از هیأت ایرانی، افزود: روی این اعتماد فکر شده بود؛ ضمن اینکه سخنان سنجیده رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور، باعث افزایش قدرت چانه‌زنی بخش‌خصوصی ایران در مذاکرات با طرف‌های اتریشی شد؛ بر این اساس فعالیت جهت توسعه روابط بین‌المللی در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران از اتریش آغاز شد و از روز پس از بازگشت از آن کشور، اطلاعات خوبی با شرکت‌های طرف مذاکره رد و بدل شده است که به همین منظور نیز در روزهای آتی سفر مجدد به اتریش خواهیم داشت.

    وی یکی دیگر از اهداف سفر هیات فعالان اقتصادی را تشویق سرمایه‌گذاران اتریشی جهت ورود به صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، مذاکره جهت انتقال تکنولوژی و فناوری های نو و حضور شرکتهای دانش بنیان اتریشی به صنعت دامپروری کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: مذاکره با شرکت‌های مطرح و دعوت از سرمایه‌گذاران اتریشی جهت بازدید از پتانسیل‌های بالقوه صنعت خوراک دام و دامپروری ایران و برخی از پروژه‌های ملی و فراملی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

    موافق قدیری، بایومین اتریش را از موسسات پیشتاز جهان با تمرکز بر تولید افزودنی‌های خوراک در صنعت دامپروری و ارائه خدمات جهت گسترش سلامتی دام و تولید اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی 30 سال اخیر تحقیقات گسترده‌ای در زمینه کنترل مایکوتوکسین‌ها، تولید ترکیبات محرک رشد غیر آنتی‌بیوتیکی و تولید محصولات بر پایه نوآوری و تکنولوژی را انجام داده است.

    عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: آزمایشگاههای تحقیقاتی بایومین در زمینه مایکوتکسین‌ها به قطب کنترل و تحقیقاتی مایکوتوکسین ها در جهان تبدیل شده است و در این سفر مقرر شد در این زمینه با انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران مشارکت بیشتری جهت نمونه برداری و آزمایش نمونه های خوراک دام ایران داشته باشند؛ زیرا تحقیقات و بررسی های جهانی این شرکت در زمینه پراکندگی مایکوتوکسین ها در تمام فصول سال به منبع مورد استناد مراجع بهداشتی و اقتصادی جهان تبدیل شده است.

    وی تاکید کرد: در طی این مذاکرات و قرار‌دادها مطمئنا توسعه پایدار، انتقال تکنولوژی و نگاه همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است. البته به نتیجه رسیدن آنها در یک زمان کوتاه ممکن نخواهد بود بلکه برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان بیشتری است برای همین نمی‌توان انتظارداشت که در کوتاه‌مدت رفاه ایجاد شود، اما آنچه در سال 1395 برای اقتصاد کشور می توان پیش‌بینی کرد گشایش و حضور بیشتر و پررنگ تر بخش خصوصی است.

    موافق قدیری، با بیان اینکه اکنون سرمایه گذاران خارجی به کشورمان، به عنوان امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور اشاره و توجه می‌کنند، گفت: البته ما باید هوشیار باشیم چرا که اولویت ما در استفاده از این منابع سرمایه گذاری در بخش های صاحب اولویت است و گزارش های اقتصادی نشان می دهد یکی از حلقه های صنعت کشاورزی که پتانسیل جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد صنعت استراتژیک خوراک دام و طیور ایران است. بر این اساس تاکیدی که در این سیاست‌ها و پتانسیل‌ها به سرمایه گذاران اتریشی وجود دارد تاکید بر تولید صادرات‌گرا است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو