عصر بازار

مقام ارشدبین المللی :

ایران موفق به کسب رتبه بالا درحسابرسی دولتی شد

عصر اعتبار- دبیرکل سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی(اینتوسای) و رئیس دیوان محاسبات اتریش، ایران را عضو فعال این سازمان برشمرد و از کسب رتبه بالای کشورمان در بخش حسابرسی دولتی داد.

ایران موفق به کسب رتبه بالا درحسابرسی دولتی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ژوزف موزر روز یکشنبه در حاشیه دیدار از مجموعه دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در این نهاد گفت: نهاد عالی حسابرسی ایران از سال 1964 میلادی در سازمان بین المللی اینتوسای که در زمینه حسابرسی دولتی فعال است، حضور داشته و اقدام های مثبت زیادی در این باره انجام داده است.
    سازمان بین المللی موسسه های عالی حسابرسی(INTOSAI) سازمانی جهانی برای انجام حسابرسی دولتی است که بعد از سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان بین المللی به شمار می رود.
    موزر گفت: ایران به حصول اهداف چهارگانه سازمان اینتوسای که مهمترین آن تبادل دانش و ظرفیت سازی حرفه ای و سازمانی است، کمک کرده و با مدیریت خوب رئیس کنونی دیوان محاسبات، حضور ایران در سازمان مذکور فعال تر شده و جایگاه خود را ارتقا داده است .
    رئیس دیوان محاسبات کشور اتریش با بیان این که توسعه روابط دیوان محاسبات دو کشور در دستور کار قرارگرفته است، خاطر نشان کرد، تلاش می کنیم تعامل و همکاری های دو طرفه دیوان محاسبات ایران و سازمان اینتوسای را گسترش دهیم.
    موزر از انعقاد تفاهمنامه همکاری برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه با ایران خبر داد و گفت: تفاهمنامه مذکور به زودی نهایی خواهد شد.
    وی به همکاری درباره موضوع حسابرسی دولتی از گذشته با ایران اشاره کرد و یادآور شد: اکنون نیز تقویت و بهبود روابط در دستور کار قرار گرفته است.
    موزر گفت، مقرر است از تجربه های ایران در باره توسعه پایدار با توجه به سیاست های سازمان ملل متحد استفاده شود.
    سازمان اینتوسای در سال 1953 میلادی به پیشنهاد رئیس وقت دیوان محاسبات کوبا، آقای «امیلو فرناندزکاموس» تاسیس شد و نخستین کنگره اینتوسای در همان سال با شرکت 34 عضو در کوبا برگزار شد .
    اکنون اینتوسای دارای 200 عضو است. دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در پنج کار گروه و کمیته اینتوسای عضویت دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو