عصر بازار

استونی پل ارتباط تجاری ایران با بازارهای سی ای اس

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت : استونی با بازارهای اروپایی تجارت بلامانع دارد که می تواند به عنوان پل ارتباطی تجاری ایران با اروپا و کشورهای سی. ای. اس( CIS) مطرح شود.

استونی پل ارتباط تجاری ایران با بازارهای سی ای اس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سی . آی . اس (CIS ) اتحادیه کشورهای مستقل یا کشورهای مستقل مشترک المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که ارمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهای عضو در این اتحادیه هستند.
    رحیم بنا مولایی روز یکشنبه در جمع هیات تجاری استونی با اشاره به قابلیت ها وتوانمندی های اقتصادی استان البرز افزود: البرز در زمینه تولید قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، دارو و تکنولوژی هایتک آماده همکاری تجاری و سرمایه گذاری مشترک با کشور استونی اقتصادی است.
    وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام در استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک در این فرودگاه از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می‎توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و استونی را تا حد مطلوبی انجام دهیم.
    وی با اشاره به اینکه این استان دومین تولید کننده دارو بخصوص در زمینه بیماری های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور استونی داشته باشند.
    رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز آمادگی این استان را در زمینه صادرات میوه و سبزی و ارایه خدمات مهندسی به کشور استونی اعلام کرد.
    بنا مولایی تا کید کرد: ما آمادگی داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشور استونی در بازارهای منطقه با برند محصولات انها حضور فعال داشته باشیم.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان البرز دارای مراکز تحقیقات کشاورزی، دامپروری و دانشگاه های مهندسی است در این خصوص علاقه مند به همکاری در مباحث دانشگاهی، تبادل فناوری و تکنولوژی هستیم.
    وی با اشاره به اینکه کشور استونی در زمینه تولید ماشین های برقی و انواع نوشیدنی ها فعالیت دارد اظهار کرد: ایران در این زمینه های نیز می تواند با این کشور همکاری داشته باشد.
    رئیس اتاق بازرگانی البرز نیزگفت: شرایط جدید به ویژه پس از توافق برجام، موجب حضور هیات های فراوان خارجی در این استان شده و باید تجار تلاش کنند تا از امکانات دو طرف برای ارتقای سطح همکاریها بهره گیری کنند.
    بنا مولایی تاکید کرد: در بخش صنایع استان البرز ظرفیت های خالی متعددی وجود دارد که با بهره گیری از تکنولوژی روز می توان محصولات تولیدی این صنایع را به بازارهای جهانی صادر کنیم.
    هیات تجاری سیاسی امروز یکشنبه وارد استان البرز شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو