عصر بازار

ورود ۸۴۴ هزار سهامدار جدید به بورس در سال ۹۴

عصر اعتبار- مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور ۸۴۴ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۴ خبر داد.

ورود ۸۴۴ هزار سهامدار جدید به بورس در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سمات؛ مطهره مروج گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال گذشته 844 هزار کد سهامدار جدید در بازارسرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداران این بازار به رقم 8 میلیون و 841 هزار کد برسد.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 506 هزار مرد و 2 میلیون و 80 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، ضمن اینکه بیش از 36 هزار کد حقوقی و 560 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.
    مدیر امور ناشران سمات درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن افزود: همچنین در سال گذشته 250 هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.
    مروج اظهار با بیان اینکه 6383  نماد در بازار سرمایه ایران وجود دارد اظهار داشت: در مجموع 410 نماد در بورس تهران، 491 نماد در فرابورس، 45 نماد در بورس کالا و 5437 نماد در بورس انرژی در پایان سال 94 فعال بودند.
    وی درباره سهامداران فعال بازار سرمایه در اسفندماه 94 گفت: 111 هزار و 818 کد دستکم یک تا 10 خرید،  21 هزار و 967 کد بین 11 تا 20 خرید و 29 هزار و 892 کد بیش از 20 خرید را در ماه گذشته انجام دادند.
    مدیر امور ناشران سمات در خصوص کوچکترین سهامداران بازار سرمایه گفت: 11 کد سهامداری در اسفندماه گذشته برای نوزاداران در کشور صادر شد که تهرانی ها بیشترین صدور کد سهامداری را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
    مروج خاطر نشان کرد: باران آشتیانی دو روزه از تهران کوچکترین نوزادی بود که ماه گذشته کد سهامداری خود را از سمات دریافت کرد و والدین آن یک روز بعد، نخستین سهام را برای این کودک خریداری کردند تا باران کوچکترین سهامدار بازار سرمایه ایران لقب گیرد.
    وی ادامه داد: والدین مهرداد علی خانی از مشهد با خرید سهام در پنجمین روز، سام سیفی از گرگان در هشتمین روز، النا احمدی از مشهد در شانزدهمین روز و کارن کریمی مقدم از تهران در بیستمین روز تولد، نام فرزند خود را در فهرست کوچکترین سهامداران بازار سرمایه قرار دادند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو