عصر بازار

اختلاف نیم میلیاردی دو خانه ۶۰ متری+جدول

عصر اعتبار- شاید برایتان جالب باشد که بدانید دو آپارتمان ۶۰ متری نوساز در یافت‌آباد و سعادت آباد ۵۷۶ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

اختلاف نیم میلیاردی دو خانه ۶۰ متری+جدول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بررسی بازار آپارتمان‌های نوساز 60 متری پایتخت نشان می‌دهد تفاوت فاحشی بین قیمت‌های جنوب و شمال شهر وجود دارد. با این حال در شرایط بازار یخ‌زده مسکن، خانه‌های متوسط و پایین قیمت بهتر فروش می‌روند.

    جدول زیر قیمت برخی خانه‌های 60 متری نوساز در نقاط مختلف شهر تهران را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها بر حسب تومان است)

    معاملات مسکن تهران که از مهرماه سال 94 روند افزایشی به خود گرفته بود، از اسفندماه دچار نزول شد و پیش‌بینی می‌شود از خردادماه معاملات مجددا شیب صعودی به خود بگیرد. در این میان بسیاری از سازندگان مسکن به دلیل نیاز به نقدینگی شرایط شکننده‌ای را تجربه می‌کنند و نمی‌توانند تا انتهای تابستان که از آن مقطع به عنوان خروج احتمالی از رکود مسکن یاد می‌شود صبر کنند. لذا از هم‌اکنون خانه‌های خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند. شاید به همین دلیل است که حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید قیمت مسکن به کف رسیده و اکنون زمان خوبی برای خرید خانه است.

    با این وجود دفاتر مشاور املاک هم‌چنان روزهای بدون مشتری را سپری می‌کنند. البته آمارها از مهرماه به بعد کمی امیدوار کننده تر است؛ هرچند هنوز تعداد معاملات به حدود یک دهم روزهای خوب مسکن هم نمی‌رسد. تعداد معاملات کل کشور در ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و بهمن سال گذشته به ترتیب 77 هزار، 81 هزار، 85 هزار، 107 هزار و 106 هزار مورد بود و البته در اسفندماه نصف شد و به 57 هزار مورد رسید که عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک علت آن را مسافرت‌های نوروزی می‌داند و معتقد است اولین خیز خروج از رکود مسکن از خردادماه برداشته می‌شود و در پایان شهریورماه شاهد رونق مسکن خواهیم بود. اما این رونق به معنای گرانی نیست و مسکن دچار جهش قیمت نخواهد شد.

    یک کارشناس مشاور املاک در مرکز شهر تهران درباره بازار خرید و فروش به ایسنا گفت: بازار مسکن کشش ندارد و در دفتر ما شاید ماهیانه 2 قرارداد خرید و فروش هم امضا نشود. به نظر من بازار هیچ تکانی نخورده اما هر روز تعداد مالکانی که قیمت‌ها را پایین می‌آورند بیشتر می‌شود.

    وی افزود: اغلب خانه‌هایی که زیر قیمت فروخته می‌شوند متراژ بالا هستند و برای خانه‌های کوچک بهتر مشتری پیدا می‌شود.

    بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی پایتخت به ترتیب 3.8، 3.8، 3.9 و 4.2 میلیون تومان در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو