عصر بازار

سازمان تجارت جهانی خبر داد؛

افت ۲۹ درصدی صادرات ایران در سال گذشته

عصر اعتبار- سازمان تجارت جهانی از افت ۲۹ درصدی صادرات ایران در سال ۲۰۱۵ خبر داد و اعلام کرد ایران در این سال ۶۳ میلیارد دلار صادرات داشته که از کشورهایی مثل عربستان، ترکیه، و قطر کمتر بوده است.

افت ۲۹ درصدی صادرات ایران در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سازمان تجارت جهانی در جدیدترین گزارش خود از افت قابل توجه صادرات ایران در سال 2015 خبر داد.

    آمارهای این نهاد بین المللی نشان می دهد صادرات ایران که در سال 2014 بالغ بر 88.7 میلیارد دلار بوده در سال 2015 با کاهش 29 درصدی به 63 میلیارد دلار رسیده است.

    سهم ایران از کل صادرات جهان در سال میلادی گذشته 0.38 درصد بوده است. کل صادرات جهان در این سال 16482 میلیارد دلار محاسبه شده است.

    سازمان تجارت جهانی در ادامه این گزارش بدون لحاظ تجارت درون گروهی اعضای اتحادیه اروپا 30 صادرکننده بزرگ جهان را معرفی کرده است که ایران در این رده بندی در رتبه 28  قرار گرفته است.

    چین، اتحادیه اروپا(صادرات به کشورهای غیر عضو)، و آمریکا به ترتیب در رتبه های اول تا سوم در این رده بندی قرار گرفته اند. صادرات چین 2275 میلیارد دلار،‌ اتحادیه اروپا 1985 میلیارد دلار و آمریکا 1505 میلیارد دلار گزارش شده است.

    برخی کشورهای دیگر که صادرات بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: ژاپن 625 میلیارد دلار، کانادا 408 میلیارد دلار، هند 267 میلیارد دلار، عربستان 202 میلیارد دلار، ترکیه 144 میلیارد دلار، و قطر 77 میلیارد دلار.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی