عصر بازار

بهترین و پردرآمدترین شغل‌ها در سال ۹۵

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار کار با معرفی مشاغل مناسب و درآمدزا برای جویندگان کار در سال ۹۵ معتقد است: تنها کسانی از شغل خود رضایت کامل دارند که با استعدادها، قابلیتها و مهارتهای آنها سازگار باشد.

بهترین و پردرآمدترین شغل‌ها در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مسلم خانی با حضور در برنامه پایش به موضوع هماهنگی شغل با علایق و استعدادهای فردی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فاصله بین شغل و علاقه و انگیزه زیاد شده و موضوع استعداد سنجی در انتخاب رشته تحصیلی و رشته شغلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    وی علایق و انگیزه‌، استعدادها و قابلیتها و مهارتها و تخصص‌ها را سه ویژگی تاثیرگذار در انطباق یک شغل با روحیات و علایق فردی دانست و افزود: در ایران نیروهای کار حرفه‌ای که هر سه ویژگی را به طور همزمان داشته باشند حدود 17 درصد هستند و از 100 نفر نیروی کار 17 نفر کسانی هستند که شغلشان با علاقه و استعداد، توانمندی‌ها و قابلیتهایشان سازگاری دارد.

    این کارشناس کارآفرینی در ادامه بهترین کسب وکارهایی که در سال 1395 می‌توان راه‌اندازی کرد، مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در سال جاری که تحریم‌ها به نوعی برداشته شده و محدودیتهای روابط بین الملل به حداقل رسیده است بحث تجارت بین الملل می تواند موفق باشد.

    وی گفت: کشورهای حاشیه غربی ایران نظیر عراق به ویژه کردستان عراق و همسایه شرقی ما افغانستان برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند البته کشورهای حاشیه دریای خزر هم کماکان مقصد خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند در حوزه تجارت بین الملل فعالیت کنند.

    خانی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را یکی دیگر از گزینه‌های شغلی امسال نام برد و ادامه داد: خوشبختانه با بسترهای خوبی که در این زمینه فراهم شده می‌توانیم در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات درآمد خوبی داشته باشیم.

    وی کسب وکارهای مرتبط با حوزه سلامت، بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی، کسب و کارهای مرتبط با حوزه توریست و گردشگری، کسب وکارهای مشاوره محور، کسب و کارهای مرتبط با حوزه سالمندی، مراقبت از سالمندان و تولید لوازم کمک توانبخشی را از دیگر مشاغل پیشنهادی ثروت آفرین نام برد.

    این کارشناس عالی بازار کار همچنین راه‌اندازی کسب و کار در حوزه تولید لوازم التحریر و اسباب بازی کودکان را موفق و درآمد زا دانست.

    به گفته وی یکی از بهترین مشاغل پیشنهادی در سال جاری، پرداختن به کسب و کارهای خرد و خانگی با رویکرد خوشه‌ای و شبکه‌ای و به شکل تیمی و گروهی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو